NES-Retron kuukauden NES-pelit 2022 Retrospective

Elokuun kuukauden peli -äänestys

  • Adventures in the Magic Kingdom

    Äänet: 2 7.1%
  • Tiny Toon Adventures 2: Trouble in Wackyland

    Äänet: 1 3.6%
  • Shatterhand

    Äänet: 5 17.9%
  • Shadow of the Ninja aka. Blue Shadow (Switch)

    Äänet: 11 39.3%
  • Pinball (Switch)

    Äänet: 9 32.1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    28
  • Äänestys suljettu. .

natedogg

You are never too old to play
Ad Infinitum
Viestit
23621

Maine:

Täällä pelaamme yhdessä NES-Retron kuukauden NES-pelejä vuonna 2022.


Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.


Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.
Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.





Joulukuu:






Zelda 2: The Adventure of Link




Boxfront.png



Boxback.png



Title.jpg Error.png scr1.jpg scr9.jpg

scr3.png scr2.png scd7.jpg scr4.png scr8.png

scr10.png scr7.png scr6.png scr10.png scr5.png







Peli löytyy Switchin Online -valikoimasta.







Pelin julkaisutiedot:



Japani: 14. tammikuuta 1987


Eurooppa: 26. syyskuuta 1988


USA: 1. joulukuuta 1988




Ja toki luonnollisesti julkaistiin myös Skandinaviassa.







Pelin tarina:



img002.jpg

img003.jpg







Mainoksia:













Yleistä länkytystä sekä oma mielipiteeni pelistä:



Joulukuun kunniaksi jotain vähän spesiaalimpaa ja mikäs sen spesiaalimpaa kuin peli Zelda pelisarjasta!


Jos tämä olis julkaistu jollain muullla nimellä kuin Zelda niin tämä olisi varmasti ikiklassikko. Mutta koska näin ei tehty, niin tämä nyt sitten jakaa nykyään mielipiteitä aika rankasti. Suht haastava peli, mutta sillälailla hyvällä tavalla. Oli aikoinaan Japanin julkaisun aikoihin melkoinen edelläkävijä pelimekaniikoissaan ja monipuolisuudessaan, sitä ei sovi unohtaa! Tätähän aika nopeasti ruvettiin kopioimaan sitten ja tämän vaikutus näkyi todella monessa jälkeenpäin julkaistussa pelissä.

Itse olen aina tästä pitänyt, aivan helvetin kova klassikko itselleni! Ei toki ykkösen veroinen kuitenkaan, mutta omalla tavallaan hiton kova.


Pelin länsimainen versio muuten eroaa jonkun verran Japaniversiosta, siinäpä juttua siitä:


https://www.youtube.com/watch?v=ihiseWfic-U







Vaikeustaso, tietoa pelin kulusta sekä mahdolliset loput ja kriteerit niiden saavuttamiseen:



Peli on melko haastava, expect Game Over. Hahmonkehitys helpottaa etenemistä.

Pelin läpäisyyn vaaditaan Dark Linkin tuhoaminen seitsemännessä palatsissa.







Nintendo Power -opas:




Mukavaa luettavaa! :love:







Pelin manuaali (US)








Wikit:


Suomi:









Arvosteluja:



Oman Power Playerimme, SilentWinterin mielipide:




Kuuluu siihen kastiin, jolle peli ei kauheammin maistu, heh. :rolleyes:


AVGN:


https://www.youtube.com/watch?v=sDBfNTf4ORY


Nintendolife:



IGN:








Eikun vaan Nintendot kuumiksi!








Läpäisijät:



von Iesus
- pisteet: 5/5 Power hanskaa


Jerman83 - ei pisteitä.


mem0_ory - ei pisteitä.


Nutshell
- pisteet: 4.5/5


Sierain - ei pisteitä.


Zilverfang - pisteet 5/5 (Famicom versio pelattu) (myös second quest läpäisty)


Lumienkeli - pisteet 4,9/5 repaleista NES-Peliatlaksen sivua (Famicom versio pelattu)


natedogg - pisteet 4.5/5, erinomainen peli! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Juuh, elikkäs, peli täytyy läpäistä kaksi kertaa peräkkäin, jos haluaa oikean lopun.
Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.
:rolleyes:

En huomannu toisella kierroksella kyllä mitään eroja, kun en kiinnittäny tommosiin huomiota ensimmäisellä kerralla.

Mutta joo, kaks kertaa läpäisty, joten: LÄPI! Ja LÄPI!

Hieno peli, mutta aika lyhyt ja helppo.
 
Tämähän on siis jo pelattu ja myöskin raportoitu 22.5.2016
Yume Penguin Monogatari

Tyttöpingviini Penko on kyllästynyt poikaystävänsä Pentan lihavuuteen ja antaa tälle viimeisen varoituksen. Penta paran täytyisi laihtua ja selviytyä Penkon antamasta haasteesta. Jos Penta ei kerkeä vastaamaan puhelimeen annetussa ajassa ja Penkon määräämässä paikassa, peli on menetetty ja Penko päättääkin jatkossa hengailla Ginji nimisen pingviinin kanssa. Ginji on sitä sorttia, joka pitää aurinkolaseja päässään sisälläkin, joten Pentan olisi parempi ryhdistäytyä ja hommata tyttönsä takaisin.

Yume Penguin Monogatari lähestyy tasoloikka-genreä varsin mielenkiintoisella tavalla; kentissä itsessään kun ei voi ollenkaan kuolla. Sen sijaan Pentan hidasteena (kirjaimellisesti) on lihavuusmittari, joka täyttyy mörköjen hyökkäyksistä ja tyhjenee aina kun tämä hörppää laihdutusjuomia. Mitä lihavampi Penta on, sitä hitaammin tämä lyllertää eteenpäin, mutta vastaavasti taas hyökkäysvoima kasvaa. Laihtuessa tilanne on taas toisinpäin, mutta onneksi pienenä helpotuksena hyökkäysten kantomatka pitenee roimasti.

Kuolemien puuttuminen saa pelin kuulostamaan todella helpolta ja rehellisesti sanottuna sitä se onkin, siitäkin huolimatta, että pelkkä maaliin pääsy ennen ajan loppumista ei riitä. Jujuna on näes aiemmin mainittu Penkon kyllästyminen Pentan lihavuuteen.

Jokaisessa kentässä lihavuusmittarin yläpuolella on särkynyt sydän tietyssä kohtaa mittaria. Jos sydän pysyy särkyneenä, "kuolema" korjaa vaikka pääsisikin ajoissa maaliin. Jos taas Penta laihtuu sydämen osoittamaan kohtaan saakka ja saa pidettyä painonsa sen kohdan alapuolella, sydän muuttuu ehjäksi, joka taas on merkki siitä, että kentän voi päästä läpi. Kannattaa siis pitää tyrimiset minimissä, sillä viime hetken lihominen voi hyvinkin pilata koko kentän saavutukset.

Onneksi kuitenkin kenttiä saa yrittää uudestaan niin monta kertaa uudestaan kuin haluaa ja pelin vaikeusaste on aika alhainen ensimmäisellä kierroksella. Viimeisen kentän jälkeen peli kehottaa aloittamaan uuden kierroksen, joka on taas kokonaan toinen juttu. Tällä huomattavasti vaikeammalla kierroksella laihtuminen on hitaampaa, lihominen nopeaa, painovaatimukset tiukemmat, eikä jäljellä olevasta ajasta saa kentän päätteeksi juurikaan bonuksia tyhjentämään lihavuusmittaria. Lentokentät varsinkin ovat tajuttoman vaikeita jos et ole hyvä shoottereissa ja pahimmassa tapauksessa yksi ainoa osuma pilaa kaikki mahdollisuudet päästä kenttä läpi.

Toisella kierroksella saattaa kiroiluttaa ronskimman puoleisesti, mutta pelistä jää silti hyvä maku ja siksipä sitä onkin helppo suositella kenelle tahansa. Suosittelen myös ehdottomasti kokeilemaan sitä vaikeampaa kierrosta, sillä senkin kanssa peli on todella lyhyt. Ensimmäinen kierros meni itsellä läpi 20 minuutissa, eikä siihen toiseenkaan mennyt kuin noin 50 minuuttia (silti aika paljon pidempään ensimmäiseen verrattuna).
Hyvä peli!
 
Mulla olikin vähän fiilis, että nuo painorajoitukset oli kovempia tuolla toisella kierroksella.

Mutta oli kyllä jännä, miten en juuri huomannut eroa siihen ensimmäiseen, vasta kun sitten kun rupesin ihan oikeasti toisella kertaa juttuja pistämään mieleen. (neljä läpivetoa siis tosiaan tänään, kaksi transun kanssa ja kaksi vaniljana, koska oli pieni epäilys, että siinä on jotain häikkää)
Kai siinä skillsit kasvo tai jotain, että se toinenkin kiekka tuntu sitten ihan lastenkutsuille kuuluvalta. :weightlifter:


Mutta joo, tää kyllä oikeesti kannattaa vetästä sen kaksi kertaa läpi, toimii!
 
Viimeksi muokattu:
Katotaan jos saan aikaiseksi, mulla ei tätä peliä taida ollakaan.

Vähän epäilen kyllä, että ei oikein keltään löydy. Pari saattaa kyllä olla, mutta joo. :rolleyes:

Nimet esille, keltä löytyy! Olis mielenkiintoinen tieto. :)


Translaten asennus on kyllä todella helppo homma, ei pitäs tuottaa ongelmaa.

Mutta siis tottakai siinä pelin eBaysta ostamisessa ja muussa ottaa aikansa.:sweat:
 
Kiitos kysymästä. :rolleyes:

1641206587348.png


Peli julkaistiin ainoastaan Japanissa Tammikuun 25. päivä 1991.
Nyt kun tää (vahingossa?) alkoi näin niin otappa itelles haaste valita kuukauden peliksi just siinä kuussa julkaistuista peleistä!
 
Kiitos kysymästä. :rolleyes:

1641206587348.png



Nyt kun tää (vahingossa?) alkoi näin niin otappa itelles haaste valita kuukauden peliksi just siinä kuussa julkaistuista peleistä!

Yks peli, ei koko kvartaali, eli kolme kuukautta.

Ens kuussa taas länkkäreissä julkastua sitten.
 
Yks peli, ei koko kvartaali, eli kolme kuukautta.

Ens kuussa taas länkkäreissä julkastua sitten.
Höh, just kun kerkesin laittaa tilaukseen AV Famicomin ja 16 peliä :cool: No juu: oli ennemminkin vain ajan kysymys, että tulee noita penskana mätettyjä (pääasiassa pre-FDS-aikakauden) "multicartpelejä" hommailtua hyllyyn ja pelattavaksi ihan muuten vaan. Mutta pidetäänpä se Famicom-optio auki myös jatkossa!
 
Takaisin
Ylös Bottom