Wulfonin Lies of P päiväkirja (Projekti päättynyt 8.6.2024)

Tässä kohtaa opetellaan pelaamaan ja yritetään niin monta kertaa, että bossi menee läpi.

Tuo bossi on vielä pelin helpoimmasta päästä loppujen lopuksi. Taisi mennä ensimmäisellä yrittämällä itselläni jokaisella läpipeluulla ja teikäläiselläkin ihan parilla yrityksellä. Oliko tuo nyt sitten niin paha tilanne lopulta? :D

Periaatteesta vitutti vaikka muistaakseni tokalla menikin.

En tykkää että mua ees laitetaan moiseen tilanteeseen, haluan vapaasti tehdä mitä haluan.

Se on näiden pelien hienous, se vapaus.
 
Periaatteesta vitutti vaikka muistaakseni tokalla menikin.

En tykkää että mua ees laitetaan moiseen tilanteeseen, haluan vapaasti tehdä mitä haluan.

Se on näiden pelien hienous, se vapaus.

Ymmärrän kyllä myös teitä! Ja kyllähän tuo hauskalla tavalla vähän jännitti, kun tilanteen tajusi.

Loppujen lopuksi tuo kohta oli kuitenkin todella maltillisesti tehty, enkä usko että tuossa kohtaan tulee kellään ylitsepääsemätön seinä vastaan.
Tämä olisi ollut seinä pelin alkupuolella, nyt se oli vain hassu juonenkäänne enemmänkin.
 
Arvasinkin, että joku näin sanoo ja että se on tässä genressä pelin henki. Mutta tosiaan, siinä missä yleensä muissa Soulseissa voi aina mennä muualle ja niin tässäkin voi tätä yhtä kohtaa lukuunottamatta, niin tämän hotellihyökkäyksen kohdalla, pelaajalta kielletään muualle meneminen. Ja koska tie taakse, sivuille ja muualle kuin suoraan eteenpäin on suljettu pois käytöstä ja edessäkin odottaa este, niin jos et pääse esteen yli, niin mitä hittoa sitten teet? Et voi hakea expaa muualta. Et voi ostaa lisää esineitä. Et voi päivittää asetta. Et voi ladata aiempaa savea. Voit vain joko hakata päätä betoniseinään tai sitten todeta, että no tässä nyt meni mahdollisesti viikkojen työ vessasta alas.

Juuri se idea on useammassa tallennuspaikassa. Aina voi korjata jollain jos tulee virhe syystä tai toisesta, olipa se virhe omaa syytä tai ei. Ja ei, jos vaikka tallennus sattuisi korruptoitumaan tai tulemaan sähkökatko, niin se ei todellakaan ole pelaajan syytä, eikä siinä mikään git gud auta. Siinäkin tapauksessa, ettei esim. tallennukselle tapahdu mitään, niin tämä kyseinen hotellihyökkäys/Corrupted Parade Master kohta on huonosti toteutettu, koska eihän pelaaja voi tietää etukäteen, että näin käy. Varsinkin kun siihen asti on saanut mennä ja tulla miten huvittaa ja sitten yhtäkkiä säännöt kirjoitetaan uusiksi. Ja siinä vaiheessa kun tämän asian on huomannut, niin on jo liian myöhäistä. Yhtäkkiä naps, noniin, nyt ei saa tehdä niin eikä näin.

Edelleen: tälläinen niinsanottu "et voi päästä peliä läpi, koska et tiennyt ottaa ensimmäisessä ruudussa esinettä mukaan" -meininki on syystä jätetty menneisyyteen. Ja jopa niissä peleissä (Space Quest...) saa tallentaa useampaan kohtaan vapaasti.

Mainittakoon myös samalla, että tämä git gud -mentaliteetti on myös asia jota näissä peleissä vihaan. Varsinkin soulsien fanaattisimpien pelaajien suusta kuultuna.

Dark soulsissahan on yksi kohta pelin loppupuoliskolla, missä olet jumissa paikassa, josta et voi warpata pois ja olet siellä kunnes selviät sieltä pois.

Ja muakin joskus vitutti toi git gud:n viljely, mutta tälleen satoja tunteja myöhemmin ja Soulslikeihin rakastuneena voin vain todeta että lyhykäisyydessään git gud on se asian ydin ja juuri: täytyy harjoitella ja opetella tarpeeksi. Ottaa oppia virheistä. Mutta ei näitä toisaalta ole väärää tapaa pelata. Jos haluaa grindata ja olla isompilevunen, niin se on täysin hyväksyttävää. Mä en vaan jaksa grindata. Nopeampaa ja kivempaa itselle vaan harjotella itsensä paremmaksi.

Viikkojen työ menee vessasta alas sellaisella asenteella, kun ajattelee ettei kykene päihittämään vihollista tai ylittämään estettä. Se kertoo mentaliteetista, että on jo valmiiksi luovuttanut, eikä edes yritä harjoitella.
Miettii jotain urheiluakin (e-sports myös), että jos ottaa turpaan jonkin aikaa, niin jos ajattelee ”noniin tä on jo hävitty” niin silloin se todellakin on hävitty. Ei keskitytä siihen omaan suorittamiseen, vaan ajatukset ovat siinä surkuttelussa.
 
Periaatteesta vitutti vaikka muistaakseni tokalla menikin.

En tykkää että mua ees laitetaan moiseen tilanteeseen, haluan vapaasti tehdä mitä haluan.

Se on näiden pelien hienous, se vapaus.

Sillon ku on pakko niin pistetään ne selviytymisvaistot päälle, että nyt on vaan pakko kun ei ole vaihtoehtoa. Se ajaa eteenpäin omalla painollaan. Joskus on elämä helpompaa kun ei anneta vaihtoehtoja 😄
Ymmrärrän kyllä kun pelejä pelataan siksi, että voi rikkoa rajoja ja toteuttaa omaa autonomian tarvetta, ja sitten pelissä se blokataan pakottamisella. Mutta meitä on moneksi. Jokaisella omat mieltymykset.

Kyllä mafia ykkösen remakessa vitutti niin saatanasti se yksi takaa-ajo checkpointteineen kun mulla oli joku kahden osuman päässä kuolema. Kuolen… checkpoint alkaa pari metriä taaksepäin kun on edelleen kahden osuman päässä kuolema. No siinä vaan sitte jatkoin niin saatanasti yrittämistä niin kyllä se meni läpi kun olin purrut hampaista paikat ja itkenyt kyynelkanavat tukkoon.
 
Se rääkki on loppu nyt. 30h 32min ja level 98.
LiesofP_020.jpg
Kiukuttaa niin paljon, etten jaksa nyt raportoida. Bad endingin otin, koska se vika bossi on vain täyttä oksennusta ja malliesimerkki siitä, miksi vihaan kaikkea A:sta Ö:hön. Kaikki edellytykset oli luultavasti parhaimpaan loppuun, tein kaiken mitä vaadittiin, humanity oli ilmeisesti melkein tapissa ja Golden Lie tuli saatua, vaikkei sitä tarvitakaan.

Tuossa tuli pidettyä tästä projektista taukoa ja pelasin pari peliä läpi, joista tykkäsin todella ja joita oli nautinto pelata. Tätä projektia kun jatkoin, niin välitön kiukku ja kiroilu. Eipä siinä, en ole yllättynytkään. Paitsi tietysti siinä, että pääsin ekaa bossia pidemmälle. Mutta läpi on läpi, lopusta viis.

Joskohan nyt uskoisi antaa näiden pelien olla rauhassa. (Tuskin, ja kohta mennään taas...)
 
Se rääkki on loppu nyt. 30h 32min ja level 98.
LiesofP_020.jpg
Kiukuttaa niin paljon, etten jaksa nyt raportoida. Bad endingin otin, koska se vika bossi on vain täyttä oksennusta ja malliesimerkki siitä, miksi vihaan kaikkea A:sta Ö:hön. Kaikki edellytykset oli luultavasti parhaimpaan loppuun, tein kaiken mitä vaadittiin, humanity oli ilmeisesti melkein tapissa ja Golden Lie tuli saatua, vaikkei sitä tarvitakaan.

Tuossa tuli pidettyä tästä projektista taukoa ja pelasin pari peliä läpi, joista tykkäsin todella ja joita oli nautinto pelata. Tätä projektia kun jatkoin, niin välitön kiukku ja kiroilu. Eipä siinä, en ole yllättynytkään. Paitsi tietysti siinä, että pääsin ekaa bossia pidemmälle. Mutta läpi on läpi, lopusta viis.

Joskohan nyt uskoisi antaa näiden pelien olla rauhassa. (Tuskin, ja kohta mennään taas...)

Hitsi, jos olisit vetänyt sen niin pakkohan mun ois ollut kärsiä toi NG+ läpi bosseineen.
 
Takaisin
Ylös Bottom