Viimeksi pelaamasi tai läpäisemäsi Super Nintendo peli?

Dream Land 3 läpi. Olin näköjään alkuvuodesta juossut ihan loppuun mutta unohtanut mennä vikan kentän ja Dededen.
Tää oli siis varsinainen jatko-osa GB-peleille, vaikka Snesillä muitakin Kirbyjä on. Snesin elinkaaren lopulta -97 samaa purkkaa mitä GB-pelit mutta jättipalloksi paisuneena.
Musat täytyy vielä kerran kehua niinku aina jos Snes-pelin musat yllättää, koska yleensä snespeleissä tunkkaset musat.
Nyt kelpaa palata vapaasti maailmoja end gamessa tutkimaan ja noita side questeja tekee joita varmaan yhtään en tajunnut, kentän lopussa aina joku NPC seisoi vaan :mustanaamio: mm. Samus Aran
 
Toin tänne mökille lasten leluja mukanani ja olen nyt päätynyt aina välillä pelailemaan Super Castlevaniaa.

Pärjäsin parin ekan kentän verran yllättävänkin hyvin.
Mutta sitten pääsin kolmoskenttään ja varsinkin 3-3 osioon.

On niin perkeleen tasoloikkaa, että ei helvetti.
Koko ajan pitää hyppiä tasolta toiselle ja välillä ruoskan kanssa flengata tasojen väleillä.
Sitten myös yllättävän paljon vihuja, jotka osumallaan tönäsevät Simon jorpakkoon.

Kertaalleen olen päässyt kolmosen pomotaistoon (kaksipäinen lohikärmes), mutta olin matkalla sinne kuollut useasti ja näin ollen sydämiä ei ollut juuri ollenkaan.
Joutui sitten menemään iholle ja siihenhän se taisto sitten kusahti.

IMG_8796.jpeg
 
Aina silloin tällöin kokeilen tota Castlevaniaa siten, että salasanan kanssa suoraan 3-1 kohtaan.
Pääsen melkein aina 3-3 alkuun ilman kuolemia.
3-3:ssakinnpääsen nykyään aika lähelle loppua ilman kuolemia. Siis että on sydämiä päälle 80 ja hyvä meno.
Mutta sitten tulee sitä vitun tasohyppelyä liikaa. Flengaukset menee vituiksi tai muuten vaan tippuu tasolta koska syyt.
Syö vittu kaiken peli-ilon tollainen.

Vihaan tasoloikkia täydellä raivolla.
 
Super Star Wars ollu tulilla jokusena iltana. Nää Snesin Tähtien sodat vähän tämmösiä, että haluat pitää Star Wars-illan, into nousee introruudussa ja alkuteksteissä ja se loppu teemailta ja alkuyö onki vaan tuntikaupalla parin ekan kentän yrittämistä.

Mutjoo, musiikit sovitettu Snesille hyvin ja onhan nämä nyt kovia pelejä. Tähän mennessä peli on ollut skorpioneja ja rattiraivo-Lukella jaavojen päältä ajelua(näinhän se meni leffassakin.) Toivottavasti näen loputkin pelistä vielä.
 
Super Smash TV w/ @SilentWinter

20230901_190952.jpg

Mökillä virisi ajatus, että otsikon mukainen teos olisi tarpeellista vetäistä co-oppina läpi jossain välissä. Saatiin hommat sumplittua, ja pitkästä aikaa tulikin nähtyä lopputekstit pelistä! Aina silloin tällöin tulee tätä yksikseen koitettua, mutta tavallisesti elämät riittävät vain nipin napin viimeiseen kenttään asti.

Kyseessähän on siis kaikkien tuntema ultraväkivaltainen game show, jossa listitään porukkaa liukuhihnalta ja kerätään välissä palkintoja. Välissä pelin isäntä, Evil M.C., ilmestyy ruutuun kaunottarien ympäröimänä heittämään klassisia one-linereita. Kenttien päätteeksi tarkistetaan, kummalle Gladiaattorit-ohjelman mieleen tuovalle hahmolle on kertynyt enemmän videonauhureita, ruohonleikkureita, käteistä yms. hyödykettä. Twin stick -homma on saatu toimimaan näppärästi SNES-ohjaimelle, ja kontrollit ovat muutenkin mukavan napakat. Hämmästystä aiheuttaa edelleen SNES-pelin liki olematon hidastelu, vaikka ruutu olisikin ammuttu täyteen tavaraa.

Hieman yllättäen tämä olikin kaksinpelinä aika paljon helpompi, koska vihollisten määrä vaikutti pysyvän kutakuinkin ennallaan. Strategisella sijoittumisella (samaan nurkkaan) sai myös vaaran astetta kontrolloitua aika kivasti. Olin havaitsevinani, että tankkeja olisi tullut kerralla enemmän ruutuun kuin yksinpelissä, mutta saattoi olla harhakuvitelmaa. Paradoksaalisesti eniten osumaa tuli otettua heti ekassa pomossa Mutoid Manissa, mutta saatiin vietyä roskat ja ryhdistäydyttyä, ja mm. kärmesten valtakunta eli stage 3 meni läpi lähes näytöstyyliin, jos trollipomoa ei lasketa.

Sohva co-oppien aatelia on tämä peli!
 
Super Smash TV w/ @SilentWinter

20230901_190952.jpg

Mökillä virisi ajatus, että otsikon mukainen teos olisi tarpeellista vetäistä co-oppina läpi jossain välissä. Saatiin hommat sumplittua, ja pitkästä aikaa tulikin nähtyä lopputekstit pelistä! Aina silloin tällöin tulee tätä yksikseen koitettua, mutta tavallisesti elämät riittävät vain nipin napin viimeiseen kenttään asti.

Kyseessähän on siis kaikkien tuntema ultraväkivaltainen game show, jossa listitään porukkaa liukuhihnalta ja kerätään välissä palkintoja. Välissä pelin isäntä, Evil M.C., ilmestyy ruutuun kaunottarien ympäröimänä heittämään klassisia one-linereita. Kenttien päätteeksi tarkistetaan, kummalle Gladiaattorit-ohjelman mieleen tuovalle hahmolle on kertynyt enemmän videonauhureita, ruohonleikkureita, käteistä yms. hyödykettä. Twin stick -homma on saatu toimimaan näppärästi SNES-ohjaimelle, ja kontrollit ovat muutenkin mukavan napakat. Hämmästystä aiheuttaa edelleen SNES-pelin liki olematon hidastelu, vaikka ruutu olisikin ammuttu täyteen tavaraa.

Hieman yllättäen tämä olikin kaksinpelinä aika paljon helpompi, koska vihollisten määrä vaikutti pysyvän kutakuinkin ennallaan. Strategisella sijoittumisella (samaan nurkkaan) sai myös vaaran astetta kontrolloitua aika kivasti. Olin havaitsevinani, että tankkeja olisi tullut kerralla enemmän ruutuun kuin yksinpelissä, mutta saattoi olla harhakuvitelmaa. Paradoksaalisesti eniten osumaa tuli otettua heti ekassa pomossa Mutoid Manissa, mutta saatiin vietyä roskat ja ryhdistäydyttyä, ja mm. kärmesten valtakunta eli stage 3 meni läpi lähes näytöstyyliin, jos trollipomoa ei lasketa.

Sohva co-oppien aatelia on tämä peli!

Tää on kyllä huikea kaksinpeli tosiaankin! Väliselostuksetkin eeppisiä kun tulee robocoppi lainausta ja pientä vittuilua!
 
Pilotwingsiä varten alkuverryttelyä muilla Snespeleillä.

Super Soccer
Sain yhen maalin tehtyä:comicbookguy:. Joku urheilupelivillitys nyt. Hyvät musat ja yleisön mölinä, grafiikat vastaavat kuin olisit oikeassa jalkapallomatsissa makkaraa syömässä. Kesäpeli.
Viis sinappiviivaa/5

F-Zero

Olen aiemmin väheksynyt tätä ekaa F-Zeroa ensiyrityksenä joka ei vielä ihmeellinen, mutta nytpä aukesi vihdoin. Vauhdin tunne ja silmäkarkki on uskomatonta, alus animoitukki sulavasti.
Innostuin myös vihdoin muitakin ratoja kokeilemaan kuin vaan kolmea ekaa ja kuulin ekaa kertaa niittenki huikeita biisejä. Näitten säveltäjät on kyllä parhaat Nintendon muusikot ja biisit vailla Snesille tyypillistä tunkkaisuutta. Silence- radan biisi voisi soida vaikka jossain Purkkakriisin tms kasarianimen hektisessä nopeaa lentelyä ja väistelyä sisältävässä jännitysmomentti-kohtauksessa.
Tässähän on aivan oma herkkä ja runollinen tunnelmansa.
Ekassakin F-Zerossa riittänee treenattavaa pitkäksi aikaa, menee nuo cupit vieläki päin helvettiä pidemmän päälle ja practice- moodissakaa rivalia vastaan en pärjää lainkaan.
 
Chavez

20231007_193536.jpg


Toivoin, että tää olis ollut joku Venezuela taloussimulaattori, mutta olikin varmaan yksi maailman tylsimmistä nyrkkeilypeleistä. Espanjaksi.

Battletoads in Battlemaniacs

Liian beat em up. Tuntuu tahmaiselta NES-peliin verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen kentän kun jaksaa beatemuppailla, niin loppupeli onkin sitten pelkkää gimmickihassuttelua, mitä Battletoadsilta voi odottaa.

Ja Battlemaniacsin pausemusa on parempi ku orggiksessa.




Helpompi peli toi kyllä on kaikin puolin. On vähemmän kenttiäkin. Aika hankala kyllä silti.

Kakkoskentässä on kova meno jos osuu kentän biisin nopee osuus loppuun missä mennään TÄYSIÄ.
 
Castlevania: Dracula X (lausutaan drakulaks)

Taas se aika vuodesta, kun Belmontin perheen jäsenellä jää muna kellorattaiden väliin. Parhaalla lopulla, jonka ehdot katsoin läpäisyoppaasta, mutta kaikki muu tuli hoksattua itse, mihin ei aina maltti riitä.

Julkaisussa vuonna 1995 ollut varmaan IHAMPASKA Rondo of Bloodin maalaisserkku, mutta ilman mitään kontekstia ihan hyvä perusvania.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.
 
Castlevania: Dracula X (lausutaan drakulaks)

Taas se aika vuodesta, kun Belmontin perheen jäsenellä jää muna kellorattaiden väliin. Parhaalla lopulla, jonka ehdot katsoin läpäisyoppaasta, mutta kaikki muu tuli hoksattua itse, mihin ei aina maltti riitä.

Julkaisussa vuonna 1995 ollut varmaan IHAMPASKA Rondo of Bloodin maalaisserkku, mutta ilman mitään kontekstia ihan hyvä perusvania.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.


Miehän tykkään tästä hitosti, vaikka tätä aikoinaan varsinkin haukuttiin. (tunnetaan toki myös Vampire's Kissinä)

Toki ymmärrän, että tavallaan neloseenhan tämä oli jopa downgrade, mutta tässä on sitä alkuperäisten NES -pelien DNA:ta vielä niin paljon jäljellä, että tykkään.


Ei tää nyt toki nelosta voita herrajjumala sentään, mutta helvetin hyvä peli ja saakelin kovat musat! :love:
 
Castlevania: Dracula X (lausutaan drakulaks)

Taas se aika vuodesta, kun Belmontin perheen jäsenellä jää muna kellorattaiden väliin. Parhaalla lopulla, jonka ehdot katsoin läpäisyoppaasta, mutta kaikki muu tuli hoksattua itse, mihin ei aina maltti riitä.

Julkaisussa vuonna 1995 ollut varmaan IHAMPASKA Rondo of Bloodin maalaisserkku, mutta ilman mitään kontekstia ihan hyvä perusvania.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Vaihtoehtoinen näkökulma:

Se miten peli vuonna 1995 vaikuttaa huonosti kyhätyltä PC Engine pelille häviäjältä ei tule siitä että miten musiikit tai esim pelattavuus on downgrade kasibittiseen laitteeseen verrattuna. Vaan siitä miten kenttäsuunnittelu on paikoitellen tasoa että onko sitä edes suunniteltu sen ihmeemmin. Mietitääs vaikka sitä viimeistä kenttää niin sehän on kuin jonkin DOSin sharewarepelin tyyliin tehty että alussa käytetään enemmän aikaa ja mietitään mitä tehdään mut loppupuoli on sit sellasta "laitetaan tästä nyt jotain tänne". Kas kun eivät pistäneet tyhjää käytävää jota kävellään kymmenen minuuttia
 
Vaihtoehtoinen näkökulma:

Se miten peli vuonna 1995 vaikuttaa huonosti kyhätyltä PC Engine pelille häviäjältä ei tule siitä että miten musiikit tai esim pelattavuus on downgrade kasibittiseen laitteeseen verrattuna. Vaan siitä miten kenttäsuunnittelu on paikoitellen tasoa että onko sitä edes suunniteltu sen ihmeemmin. Mietitääs vaikka sitä viimeistä kenttää niin sehän on kuin jonkin DOSin sharewarepelin tyyliin tehty että alussa käytetään enemmän aikaa ja mietitään mitä tehdään mut loppupuoli on sit sellasta "laitetaan tästä nyt jotain tänne". Kas kun eivät pistäneet tyhjää käytävää jota kävellään kymmenen minuuttia

Heh, täytyy mainita, että en ole peliä tosiaan kovin pitkälle pelannut, mutta ainakin siihen mennessä mitä olen niin tehnyt, niin on maistunut! :D
 
Mietitääs vaikka sitä viimeistä kenttää niin sehän on kuin jonkin DOSin sharewarepelin tyyliin tehty että alussa käytetään enemmän aikaa ja mietitään mitä tehdään mut loppupuoli on sit sellasta "laitetaan tästä nyt jotain tänne". Kas kun eivät pistäneet tyhjää käytävää jota kävellään kymmenen minuuttia
Eli tehty TÄYSILLÄ ja rakkaudella. :win:

Mutta kyllähän tuo viimeinen kenttä yllätti sisällöttömyydellään, eikä edes sellaisella tyyntä myrskyn edellä -tyylisellä tunnelmanluontisisällöttömyydellä
 
Mutta kyllähän tuo viimeinen kenttä yllätti sisällöttömyydellään, eikä edes sellaisella tyyntä myrskyn edellä -tyylisellä tunnelmanluontisisällöttömyydellä

"Bugaako tää peli jotenkin? Pitäskö tässä olla jotain? Onks tää oikeesti tämmönen?"
 
Castlevania: Dracula X (lausutaan drakulaks)

Taas se aika vuodesta, kun Belmontin perheen jäsenellä jää muna kellorattaiden väliin. Parhaalla lopulla, jonka ehdot katsoin läpäisyoppaasta, mutta kaikki muu tuli hoksattua itse, mihin ei aina maltti riitä.

Julkaisussa vuonna 1995 ollut varmaan IHAMPASKA Rondo of Bloodin maalaisserkku, mutta ilman mitään kontekstia ihan hyvä perusvania.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.
Kokeilin eri reitillä, eli huonolla lopulla. Seuraavaksi varmaan vielä semihyvällä lopulla.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

En muuten osaa nähdä tätä ritarivihollisen spriteä ilman, että sillä olis uikkarit putoamaisillaan.

speedoritari.png
coppertone.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös Bottom