Viimeksi pelaamasi tai läpäisemäsi Super Nintendo peli?

Sierain

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
1740

Maine:

Itellä sama homman naten kanssa, ettei vaan lähde nuo SNES megikset, ehkä pitäis antaa uus mahollisuus X:lle vielä näin vuosien jälkeen... Jotenki meni spritet liian isoiksi, tykkäsin siitä kun oli pienempi hahmo ja enemmän kenttää näkyvillä.

Tuon seiskan oon joskus vääntänyt läpi asti ja voi vittu mikä kullihuora Wily siinä oli :dickhead:
:dickhead: :dickhead: Menikö @Nutshell pitkään vääntää viimestä Wilyä? Siinä kun oli muistaakseni aika perseenpaska kenttäki mikä piti sitten aina vetää game overin sattuessa niin sitä tuli kyllä hinkattua helvetisti ennenku lopulta tipahti.
Enpä ole tuota spritejen kokoa ikinä ajatellut, ei noissa nyt omaan silmään ole mitään kovin merkittävää eroa:

iu
0975536910eaedc1a000dfa520b43aa9--pixel-art-gaming.jpg


Nuo vanhat ovat vähän sellaista laahaamista X:iin verrattuna. Hyviä pelejä kyllä kaikki! Oma järjestys X:istä ehkä X > X3 > X2. Jostain syystä tuo kakkonen jätti vähän kylmäksi. Seiskaa en ole pelannut aikoihin, mutta se vaikeustaso taisi tosiaan olla yllättävän brutaali loppupäässä.
 

nassekova

NES-Retro Expert
Insider
Viestit
3742

Maine:

Enpä ole tuota spritejen kokoa ikinä ajatellut, ei noissa nyt omaan silmään ole mitään kovin merkittävää eroa:

iu
0975536910eaedc1a000dfa520b43aa9--pixel-art-gaming.jpg


Nuo vanhat ovat vähän sellaista laahaamista X:iin verrattuna. Hyviä pelejä kyllä kaikki! Oma järjestys X:istä ehkä X > X3 > X2. Jostain syystä tuo kakkonen jätti vähän kylmäksi. Seiskaa en ole pelannut aikoihin, mutta se vaikeustaso taisi tosiaan olla yllättävän brutaali loppupäässä.

Joo, ehkä se on enemmänkin tuo SNES väripaletti ja yleisilme muutenkin. Jotenkin semmonen "lelumainen" tulee lähes pelistä kuin pelistä mieleen SNES graffasta. Jotain Zeldaakin miettii, niin kaikki on vähän semmosia "pehmoleluja", helvetin vaikee selittää, mutta joku tuon konsolin graffassa ei vaan uppoo itelle :D
 

Zilverfang

Wayback Machiner
Ylläpitäjä
Ad Infinitum
Viestit
5682

Maine:

Joo, ehkä se on enemmänkin tuo SNES väripaletti ja yleisilme muutenkin. Jotenkin semmonen "lelumainen" tulee lähes pelistä kuin pelistä mieleen SNES graffasta. Jotain Zeldaakin miettii, niin kaikki on vähän semmosia "pehmoleluja", helvetin vaikee selittää, mutta joku tuon konsolin graffassa ei vaan uppoo itelle :D

Mulla on sama. NES:in ja C64:n grafiikka on paljon miellyttävämpää kuin SNES:in, Mega Driven tai Amigan.
 

natedogg

You are never too old to play
Ad Infinitum
Viestit
11745

Maine:

Itellä sama homman naten kanssa, ettei vaan lähde nuo SNES megikset, ehkä pitäis antaa uus mahollisuus X:lle vielä näin vuosien jälkeen... Jotenki meni spritet liian isoiksi, tykkäsin siitä kun oli pienempi hahmo ja enemmän kenttää näkyvillä.

Tuon seiskan oon joskus vääntänyt läpi asti ja voi vittu mikä kullihuora Wily siinä oli :dickhead:
:dickhead: :dickhead: Menikö @Nutshell pitkään vääntää viimestä Wilyä? Siinä kun oli muistaakseni aika perseenpaska kenttäki mikä piti sitten aina vetää game overin sattuessa niin sitä tuli kyllä hinkattua helvetisti ennenku lopulta tipahti.

Spritejen koko oli joo yks näistä, minkä takia se ei oikein lähteny.

On kyllä pelejä, jotka ovat huikeita SNES:illä, vaikka niissä onkin isot spritet, mutta nämä Megikset....emmätiä. :emt:

Täytys kyllä pelata taas pitkästä aikaa ja kattoa muuttuuko mielipide.

En mää nyt näitä Äksiä minään perseenpaskana kuitenkaan koe, mutta ei ne ihan NES -tasolle pääse. :rolleyes:
 

Empty

NES-Retro Novice
Viestit
116

Maine:

Seiskaa parjataan myös ihan syyttä, kunnollinen peli kyseessä. Grafiikat ja väripaletti suoraan lasten synttäreiltä, ja musiikitkin sopivan duurivoittoista kamaa (paitsi tietty peloittava Shade Man).
Tykkään kyllä itsekin pelin ulkoasusta sekä musiikeista ja ei seiska minustakaan varsinaisesti huono ole, mutta ainoa mikä itellä vähän tökkii pelissä on mega buster. Minusta se on jotenkin hernepyssmäinen verrattuna 8-bittisten mega busteriin, siinä ei vain ole sitä tietynlaista tuntumaa mitä 8-bittisissä. +charge shot ei myöskään tee yhtä paljon vahinkoa mitä 8-bitti Megamäneissä.
 

presidentti ståhlbergin pää

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
1967

Maine:

Joo, ehkä se on enemmänkin tuo SNES väripaletti ja yleisilme muutenkin. Jotenkin semmonen "lelumainen" tulee lähes pelistä kuin pelistä mieleen SNES graffasta.
Nyökyttelin vaan päätä tässä kohtaa, että just näin!

Sitten näin tän...

Jotain Zeldaakin miettii, niin kaikki on vähän semmosia "pehmoleluja"
:(

just hyvät graffat zeldassa.
 

nassekova

NES-Retro Expert
Insider
Viestit
3742

Maine:

natedogg

You are never too old to play
Ad Infinitum
Viestit
11745

Maine:

Tykkään kyllä itsekin pelin ulkoasusta sekä musiikeista ja ei seiska minustakaan varsinaisesti huono ole, mutta ainoa mikä itellä vähän tökkii pelissä on mega buster. Minusta se on jotenkin hernepyssmäinen verrattuna 8-bittisten mega busteriin, siinä ei vain ole sitä tietynlaista tuntumaa mitä 8-bittisissä. +charge shot ei myöskään tee yhtä paljon vahinkoa mitä 8-bitti Megamäneissä.

Ai piru, tää Busterihomma oli kanssa muuten yks niistä omista dislikeista. En ois muistanu ilman tätä.

Hypyt tais olla kans vähän semmosia liian matalia.


Zelda ALttP on kyllä oikein komia peli!
 

Rami Airola

NES-Retro Master
Insider
Viestit
5730

Maine:

Tähän tämä kuva:_Gd5Mdsmvas0EYxgVSR7kGEnQcnwQ7uGG4JQ0MfZ1nU (1).jpg

Kuvasta puuttuu vahvasti se, että All Stars PILASI kasimaailman yökentät. Se YÖN PIMEYS oli jostain pimeyden idean ytimestä niin hyvin laitettu alkuperäiseen peliin, että siitä tuli ihan omanlaisensa erityinen ja erikoinen fiilis niihin kenttiin. All Starsissa se fiilis on aivan täysin kokonaan pois.
 

Rami Airola

NES-Retro Master
Insider
Viestit
5730

Maine:

AsbestiLapanen

NES-Retro Expert
Insider
Viestit
3274

Maine:

Toi syy sille miks X2 ei iske osalla ollenkaan, ni voiskohan johtua siitä miten alitajuisesti tiedostaa miten ne kentät on usein sellasta kapeaa putkea?

Screenshot at 2021-11-18 02-42-29.png

Tollaisia about puolikkaan ruudun putkia on pelissä todella paljon, putkia sivulle, putkia ylös, putkia, lisää putkia

edit: Ja tottakai sit tollaisessa kavennetussa putkessa mennessä hahmon sprite alkaa vaikuttamaan isolta kun sitä tilaa suhteessa spriteen ei ole.

Lisäks vaikka pelissä olis joidenkin biisien melodiat itsessään ihan jeespoks niin en tiedä toista SNES peliä jossa ei tulis yhtä kovaa silmille SNESin rajoitteet äänien suhteen:


Tossakin olis muuten todella hyvä biisi mutta toi "kitarasaundi" on varmaan about lattein kitarasaundi koskaan millään missään, ja se sama downgradetetun downgradetettu ADPCM kitarasample on about joka ikisessä pelin kappaleessa. X:ssä joo samaa ja siinä sillä on ehkä vielä jokin uutuuden viehätys mutta X2 joka tuli myöhemmin niin miksi ihmeessä samaa edelleen.

Tosta mikä vaan arrange mille tahansa niin kuulostaa heti paremmalta paljon "huonommallakin" äänilaitteistolla.



edit: Sama lyhyesti, jos jokin on väkisin väännetty kierrättävä jatkorahastus ni se on kyllä X2, ohuessa putkessa
 
Viimeksi muokattu:

Metalliholisti

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
1396

Maine:

Tähän tämä kuva:_Gd5Mdsmvas0EYxgVSR7kGEnQcnwQ7uGG4JQ0MfZ1nU (1).jpg
Tähän sanon sen verran, että tykkään siitä, miten jotkut taustat oli toteutettu SMB2:n All-Stars-versiossa, mutta muuten oon aika samoilla linjoilla näiden suhteen.
Kolmosen NES-versiossa eri maiden ilmalaivat olivat erivärisiä, kun taas All-Starsissa ne olivat kaikki joko vaalean- tai tummanruskeita.
 

Sierain

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
1740

Maine:

edit: Sama lyhyesti, jos jokin on väkisin väännetty kierrättävä jatkorahastus ni se on kyllä X2, ohuessa putkessa
Tämä se varmaan on tiivistettynä. Joskus penskana pääsi pelaamaan tuota Puuhamaassa ja X oli silloin ehkä siistein peli ikinä, joten X2 oli automaattisesti myös ihan yhtä siisti. Kuitenkin sitten kun pelasi sen joskus myöhemmin läpi aikuisiällä, se tuntui jotenkin sieluttomalta ja tuli juuri vähän tuollainen fiilis, että jatkorahastushan tämä on. X3 iski kuitenkin sitten taas ihan eri tavalla.
 
Ylös Bottom