Uudet pelit retrokoneille

Pitka_Masa

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
1669

Maine:

Eli retrolaitteille julkaistuille/julkaistaville uusille tuotoksille ketju. Lähinnä mielessäni on että mitä pelejä odotatte, mitä olette erityisesti ihmetelleet ja mitä olette hankkineet?

Minulla ei näitä (vielä) ole, mutta olen kyllä vahvasti harkinnut Sam's Journeyn ostoa C64:lle. Sitä ennen voisi ylipäätään testailla vaikkapa Amigalle tulleita uusiopelejä.

Mutta miksi ketjun perustin, haluan jakaa kanssanne tämän ihmetyksen. Eli Castlevania 1 ilmeisen pelattavassa muodossa Intellivisionille:

 
Pari uusiopeliä oon tainnu ihan ostaakkin.

Ekana tulee mieleen C64 Knight n Grail, josta ostin digitaalisen version. On kyllä edelleenkin all time C64 lempipeli! Jonkin sortin metroidvania jos johonkin lokeroon pitää laittaa ja todella kattava C64 peliksi.



Toinen on MSX peli Awakening, josta ostin jopa ihan fyysisen cartin! Tän vois kuvailla ehkä parhaiten "post apocalyptic zelda with a shotgun" :D Tätä en oo vielä ehtinyt läpäiseen asti, ehkä puolessa välissä menossa tms.

 
Laitoimpa Megadrivelle/Genesikselle tilaukseen uuden metroidvanian Demons Of Asterborg kun sattui FB:ssä vastaan Pelataan Mikon press review pelistä. Näytti pelillisesti ja grafikaltaan pitkästä aikaa semmoiselta mitä varmaan itekkin jaksais!

It is a platform-based game with some metroidvania elements inspired by a lot of others MegaDrive/Genesis titles like Ghouls’n Ghosts, Castlevania, Mickey Mania, Space Harrier or Panzer Dragoon.

 
Nyt taitaa olla "uudet pelit retrokoneille" kertaa kymmenen..

http://inufuto.web.fc2.com/8bit/ruptus/index.html

Sieltä vaan valkkaamaan omalle koneelleen sopiva. Pelihän siis on jonkinlainen Bosconian klooni mitä äkkiseltään vilkasin

Peli löytyy siis: MSX1, PC-8001, Matsushitan JR koneet, Sharpin MZ koneet, Sharpin X1, PC-6001, PC-8801 koneille useammalle riippuen mitä näyttötiloja tukee, Fujitsun FM-7, Commodore 64, ZX Spectrum, Sonyn SMC-777, Toshiban Pasopia, Sordin M5, jne jne jne jne
 
Viimeksi muokattu:
Goodboy Galaxy tulossa Gameboy Advancelle


"Goodboy Galaxy is a brand-new exploration-focused adventure platform game in development for the 20-years-old Game Boy Advance. It's kind of like Cave Story, or a cuter Metroid. It’ll be released on real cartridges as well as digitally for GBA and modern platforms. "



Tässä juuri mietiskelen, että pitäisikö kerrankin tukea Kickstarteria sen verta että saisi tuon digitaalisen ROMin ja sitä kautta flashcartille.
 
Viimeksi muokattu:
Goodboy Galaxy tulossa Gameboy Advancelle


"Goodboy Galaxy is a brand-new exploration-focused adventure platform game in development for the 20-years-old Game Boy Advance. It's kind of like Cave Story, or a cuter Metroid. It’ll be released on real cartridges as well as digitally for GBA and modern platforms. "



Tässä juuri mietiskelen, että pitäisikö kerrankin tukea Kickstarteria sen verta että saisi tuon digitaalisen ROMin ja sitä kautta flashcartille.

Just pelasin demon Everdrivella ja SP AGS 101:lla läpi ja ihan hemmetin hieno peli! Muutenkin kivan persoonallinen meininki perus metroidvanioihin verrattuna. Pitää pistää tollanen fyysinen versio tulemaan :cool:
 
GBAlle olisi taas tulossa uutta, Demons of Asteborg


Tällä kertaa taidan vaan jättää pledgeämättä, koska ei tarjota lainkaan digital only -vaihtoehtoa kickstarttaamiselle. Goodboy Galaxysta ei fyysistä versiota ole saatu vieläkään ulos, enkä halua maksaa 55€ kuriositeettipelistä ja pahvilaatikoista, jota en arvosta. Ymmärrän tosin hyvin, että tekijöitä kismittää jos MegaDriven-version rommia oli ladattu 20 000 kertaa.

Epäilen myös vahvasti, että pelkän fyysisen cartin julkaisu ei missään määrin estä peliä päätymästä ware-sivuille ennemmin tai myöhemmin. Ei ole estänyt aiemminkaan.

Tietysti onhan heillä listattu myös tällainen syy:

3. The last reason concerns only the GBA version and is ultimately the simplest: the Game Boy Advance supports default cartridges of up to 32MB maximum. Like for the Megadrive version, it is possible that we exceed this size, in which case we will implement our bank-switching model, which, to our knowledge, is not emulatable to this day.
 
Viimeksi muokattu:
GBAlle olisi taas tulossa uutta, Demons of Asteborg



Tällä kertaa taidan vaan jättää pledgeämättä, koska ei tarjota lainkaan digital only -vaihtoehtoa kickstarttaamiselle. Goodboy Galaxysta ei fyysistä versiota ole saatu vieläkään ulos, enkä halua maksaa 55€ kuriositeettipelistä ja pahvilaatikoista, jota en arvosta. Ymmärrän tosin hyvin, että tekijöitä kismittää jos MegaDriven-version rommia oli ladattu 20 000 kertaa.

Epäilen myös vahvasti, että pelkän fyysisen cartin julkaisu ei missään määrin estä peliä päätymästä ware-sivuille ennemmin tai myöhemmin. Ei ole estänyt aiemminkaan.

Tietysti onhan heillä listattu myös tällainen syy:

3. The last reason concerns only the GBA version and is ultimately the simplest: the Game Boy Advance supports default cartridges of up to 32MB maximum. Like for the Megadrive version, it is possible that we exceed this size, in which case we will implement our bank-switching model, which, to our knowledge, is not emulatable to this day.


Meikällä on MD versio ja hyvä pelihä se oli. Paska save vaan ku joutuu conttareita ostelee kaupasta.
 
GBAlle olisi taas tulossa uutta, Demons of Asteborg



Tällä kertaa taidan vaan jättää pledgeämättä, koska ei tarjota lainkaan digital only -vaihtoehtoa kickstarttaamiselle. Goodboy Galaxysta ei fyysistä versiota ole saatu vieläkään ulos, enkä halua maksaa 55€ kuriositeettipelistä ja pahvilaatikoista, jota en arvosta. Ymmärrän tosin hyvin, että tekijöitä kismittää jos MegaDriven-version rommia oli ladattu 20 000 kertaa.

Epäilen myös vahvasti, että pelkän fyysisen cartin julkaisu ei missään määrin estä peliä päätymästä ware-sivuille ennemmin tai myöhemmin. Ei ole estänyt aiemminkaan.

Tietysti onhan heillä listattu myös tällainen syy:

3. The last reason concerns only the GBA version and is ultimately the simplest: the Game Boy Advance supports default cartridges of up to 32MB maximum. Like for the Megadrive version, it is possible that we exceed this size, in which case we will implement our bank-switching model, which, to our knowledge, is not emulatable to this day.


Siis... jos ne alottaa koko homman sellasella ajatuksella että lesoillaan siitä että miten se ja se ei ole emuloitavissa ni se on sama ku sanois emulaattorikehittäjille että "nännäsnää, ette pysty kuitenkaan" ja sitten se on vaan ajan kysymys että millon pystyvät.

Kun peli on tarpeeksi hyvä ni sitä kyllä ostetaan, eikä siihen mitään diivailua tarvita.

Se on kumma miten sellaset nykyaikana vanhoille koneille tehdyt pelit on menneet oikein hyvin missä kehittäjät on vaan nöyrästi tuoneet sen "tehtiin tämmönen peli, tässä olis nätissä boksissa, ostakaas". MSX puolellahan on esim tämmöstä että myydään sekä fyysistä carttia että drm vapaata rom tiedostoa siitä eikä se ole estäny etteikö fyysiset cartit olis silti loppuneet ja tarvinnu uusia valmistuseriä
 
Takaisin
Ylös Bottom