Tunnista peli / peli hukassa

Hyviä ehdotuksia! Muttei tullut ahaa-elämyksiä... Mielikuva on suoraan pelitilanteesta eikä kansikuvituksesta tai vastaavasta. Jotenkin muistelisin että kyseessä oli sivultapäin kuvattu reaaliaikainen seikkailupeli tyyliin Ys tai Zelda 2, eli vuoropohjainen rpg ei ollut kyseessä. Alue tai "kenttä" pelissä oli sumuinen vuoristo ja muistaakseni tosiaan myös noita siltoja oli, viba vähän FFIV-screenshotin suuntaan muttei kuitenlaan tuo peli.

Edit. Gegege no kitaro kyllä jo hätkähdyttävän lähellä, mutta ei se kyllä tuollainen ollut. Sinänsä en oo satavarma; että eurosnessi oli koneena, koska nimenomaan ohjaimen värikkäät napit jäivät mieleen erityisesti. Mutta tuntuu erittäin epätodennäköiseltä että siinä talossa ois ollut japsu-superfamicomia.
 

Liitetiedostot

SmartSelect_20210201-014026_YouTube.jpg
Viimeksi muokattu:
Hyviä ehdotuksia! Muttei tullut ahaa-elämyksiä... Mielikuva on suoraan pelitilanteesta eikä kansikuvituksesta tai vastaavasta. Jotenkin muistelisin että kyseessä oli sivultapäin kuvattu reaaliaikainen seikkailupeli tyyliin Ys tai Zelda 2, eli vuoropohjainen rpg ei ollut kyseessä. Alue tai "kenttä" pelissä oli sumuinen vuoristo ja muistaakseni tosiaan myös noita siltoja oli, viba vähän FFIV-screenshotin suuntaan muttei kuitenlaan tuo peli.

Edit. Gegege no kitaro kyllä jo hätkähdyttävän lähellä, mutta ei se kyllä tuollainen ollut. Sinänsä en oo satavarma; että eurosnessi oli koneena, koska nimenomaan ohjaimen värikkäät napit jäivät mieleen erityisesti. Mutta tuntuu erittäin epätodennäköiseltä että siinä talossa ois ollut japsu-superfamicomia.

Ei se varmaan sitten Final Fantasy V ole, mutta laitetaan nyt kuva siitäkin. Löytyy "sumuisia" vuoristoja.
finalfantasy5_hiryuunotani.jpg

Tuohon Ys hommaan saattaisi sopia Lagoon.
lagoonsnesscreen.png
 
Ei ollu Actraiserkaan, oon miltei varma että tyyli oli chibimpi ja enemmän sellainen tyypillinen 16-bittinen japsimeininki. Lagoon ei myöskään näytä tutulta. Lisäksi oon pähkinyt läpi nämä Terranigma/Illusion of Gaia jne osastot, mutta en kaiketi kerta kaikkiaan muista pelistä riittävästi, jotta mikään soittaisi kelloja. Taitaa jäädä mysteeriksi.
 
Siltä varalta että jos on mennyt useampi muistikuva ikäänkuin sekaisin niin että toinen pelis olis tasoloikinta ja toinen sitten se enemmän roolipelielementeillä, niin kahlasin sellasiakin eurofirmojenkin pelejä läpi joita on voinut päätyä suomeen, ja muutama vähän saman tyylinen:

Realm, julkastu euroopassa

realm.jpg

Joe and Mac 2 (ei eli kolmonen tavallaan)

joe_ja_mac_2.jpg

ja Oscar

oscar.jpg

Sitten olis vielä jokerikortteina Congo's Caper (toka joe and mac oikeastaan) jota on olut myös suomessa myydyllä 8-in-1 piracartilla, mutta siinä ei ole siltoja missään.

Tosin siltoja ei ole myöskään Sparksterissa

sparkster.jpg

eikä varsinaisesti Whirlossa (vaan putoavia tasanteita, ja joo olihan sekin julkastu euroopassa, ja hahmo on enemmänkin kuin jokin muumi )

whirlo.jpg


Sit vielä toisena jokerikorttina että Dino City tilanteessa jossa on hypätty pois dinon selästä mut sitten alkaa loppumaan ideat.

Hauskasti muuten se piirros näyttää just sellaselta tyypilliseltä korealaiselta dos tasoloikalta muttei tarkasti oikein miltään snes peliltä.
 
Ja jos ei muu auta, niin kattelet tään vajaan 5 tunnin videon läpi, niin sieltä luulis löytyvän varmasti :D



EDIT:
Tässä nyt ite skippailut tuota videota läpi, niin yksi hakuammuntaehdotus voisi olla joku Go Go Ackman -sarjan peleistä (kolmosessa näytti olevan joku vuoristohomma ainakin). Tai Incantation.

Tai The Legend of the Mystical Ninja. Siinä on välillä täysin 2D-osioitakin.
 
Viimeksi muokattu:
No kokeillaas.

Tämmöistä puzzlepeliä pelannut joskus nuorempana 90-luvun alkupuoliskolla, mahdollisesti alustana ollut jonkinlainen Macintosh PowerPC . Elikkä tietsikapeli kyseessä.

Tässä kutakuinkin mitä muistan pelistä:

Pelaaja ohjaa tikkua. Tikku liikkuu automaattisesti, pyörien yhden pyöreän pisteen ympäri.

Jos painat nappia X, niin tikku tarttuu seuraavaksi kohdalle tulevaan pisteeseen ja tekee siitä itselleen uuden pyörimiskohdan. Jos pitää X:ää painettuna, niin tikku tekee tasaista neliömuodostelmaa (tilanteen niin salliessa).

Jos painat nappia Y, niin tikku hyljeksii seuraavaa kohdalle tulevaa pistettä ja vaihtaa suuntaa. Jos pidät Y:n painettuna, niin tikku jää jumittelemaan kahden pisteen väliin, vähän niin kuin tuulilasinpyyhkijä.

Olikohan tässä vielä kolmaskin nappi Z, millä tikku tarttuu seuraavasta kiinni, mutta seuraava pyörimissuunta onkin ei-liikkeenmukainen eli jos tikku pyörähtää pistettä päin kellonsuuntaisesti, niin Z-painettuna tikku tarttuu pisteestä kiinni mutta jatkaakin pyörimistä vastakelloon.

Pelissä oli useita kenttiä, kentät kaikki aina kokonaisuudessaan näkyvissä yhdellä ruudulla. Kentät koostui palleroista joiden kautta edetä. Kentissä oli muistaakseni välillä myös vihollisia, jotka liikkuivat samalla tavalla ku pelaajakin. Muistaakseni kentissä piti kerätä jotakin palleroita, mitkä oli kiinni joko niissä liikkumiseen tarkoitetuissa pisteissä tai sitten vapaammin pitkin kenttää (eli pelaajan piti ohjaamallaan tikulla edetä kentässä niin, että tikku pyyhkäisee kerättävän esineen päältä). Sitten kentissä saattoi olla palleroita, jotka liikkuivat pisteestä toiseen ja aina kun semmoinen oli kohdalla, niin et voinut tikulla tarttua siitä pisteestä kiinni. Pelissä oli varmasti kaikkea muutakin jänskää, mutta muisti ei kertakaikkiaan toimi tämän enempää.

Tässä jonkinlainen hahmotelma pelistä, grafiikasta en muista mitään muuta paitsi että se oli melko yksinkertaista (ei näin yksinkertaista kuitenkaan).

1612192571019.png
 
^ Mäkin haluan tietää ton.
 
Vaikka oikea peli jo löytyikin, niin mainitaan nyt, että tuo Spin Doctor kuulostaa jokseenkin Clu Clu Landilta. Toki siinä täytyy saada kuvio muodostettua ennenkuin kenttä on läpi.



Mobygamesin mukaan tuo Spin Doctor tunnetaan myös nimellä ClockWerx ja siitä on olemassa myös SNES versio.
 
Vaikka oikea peli jo löytyikin, niin mainitaan nyt, että tuo Spin Doctor kuulostaa jokseenkin Clu Clu Landilta. Toki siinä täytyy saada kuvio muodostettua ennenkuin kenttä on läpi.


Ite tutustuin Clu Clu Landin pelimekaniikkaan vasta Wii U:n NES Remixin myötä. Tuli kyllä max23:n kuvailusta heti itellekin mieleen.

Knoppitietona vielä, että pelissä on tämmönen yhtäläisyys Zeldaan:

clu-clu-land-rupee.jpg
 
Nyt on kyl niin hatarat muistikuvat, etten oo varma onko MIKÄÄN seuraavista totta, vai oonko kuvitellut kaiken!

2000-luvun vaihteessa Yleltä tuli joku ohjelma, jossa pelattiin jotain nettiräiskintää kilpaa. Se oli 3rd person shooter ja sitä taidettiin pelata 1 vs 1. En muista edes, että oliko se kotimainen vai ruotsalainen vai jonkun muun maalainen ohjelma, ehkä jostain skandimaasta kuitenkin.

Eli mikä peli/ohjelma? Ja kuten mainitsin, nii mikään näistä ei välttämättä pidä paikkansa, eli se saatto tulla joltain muulta kanavalta, eikä se ollut nettiräiskintä alkuunkaan. Ainoa VAHVA muistikuva on vain semmosista hitaasti liitävästä pulskasta hahmosta, joka isoeleisesti löi käsiään yhteen ja tällä tavoin ampui jotain palloja kohti vastustajaa.

Muistaako kukaan mitään tämmöistä? :D
 
2000-luvun vaihteessa Yleltä tuli joku ohjelma, jossa pelattiin jotain nettiräiskintää kilpaa. Se oli 3rd person shooter ja sitä taidettiin pelata 1 vs 1. En muista edes, että oliko se kotimainen vai ruotsalainen vai jonkun muun maalainen ohjelma, ehkä jostain skandimaasta kuitenkin.

Mun tekis nyt mieli vahvasti väittää, että toi peli olisi ainakin Tribes. Sitä pystyi kait pelaamaan niin 1st kuin 3rd-person tiloissa.
Ja hataraa mielikuvaa jostain ton tyylisestä ohjelmasta itselläkin.

Ainoa VAHVA muistikuva on vain semmosista hitaasti liitävästä pulskasta hahmosta, joka isoeleisesti löi käsiään yhteen ja tällä tavoin ampui jotain palloja kohti vastustajaa.

Mutta tämä sitten kusee ton mun Tribes-teorian.
Tosin Tribesissa hahmoilla oli jotkut robohaarniskat ja ne pysty rakettirepuilla(?) tekemään isompia hyppyjä tai liitelyjä.
 
@Zilverfang postaili jostain opetuspeleistä toisaalla ja tuli mieleen yksi peli, jota en ole löytänyt millään ilveellä. Tämä oli jossain ala-asteen koneella joskus 90-luvun alussa:
  • Sukellusvenepeli
  • UI suurimmaksi osaksi harmaata, joku pieni ikkuna, josta sitten tiiraillaan merenpohjaa ja etsitään kai jotain aarteita
  • Saattoi olla täysi opetuspeli, eli jotain kysymyksiä tai laskuja piti mahdollisesti ratkaista
  • Oli aivan paska ja tylsä peli jopa silloin
  • Todennäköisesti C64-peli, mutta olen monta kertaa selannut jotain listauksia, enkä ole löytänyt tätä
 
@Zilverfang postaili jostain opetuspeleistä toisaalla ja tuli mieleen yksi peli, jota en ole löytänyt millään ilveellä. Tämä oli jossain ala-asteen koneella joskus 90-luvun alussa:
  • Sukellusvenepeli
  • UI suurimmaksi osaksi harmaata, joku pieni ikkuna, josta sitten tiiraillaan merenpohjaa ja etsitään kai jotain aarteita
  • Saattoi olla täysi opetuspeli, eli jotain kysymyksiä tai laskuja piti mahdollisesti ratkaista
  • Oli aivan paska ja tylsä peli jopa silloin
  • Todennäköisesti C64-peli, mutta olen monta kertaa selannut jotain listauksia, enkä ole löytänyt tätä

Ihan kuin itekin muistaisin etäisesti tällaisen. Meillä oli kyllä koulussa vain Win95-koneita tuohon aikaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom