Speedrunning

natedogg

You are never too old to play
Ad Infinitum
Viestit
23114

Maine:

Tajusin, että tälle ei taida ollakkaan vielä ketjua. :eek:


Tänne kaikki keskustelu speedrunnauksesta siis.



Onko tälllä Speedrunnaajia keskuudessamme tai kiinnostaako aihe noin muuten?



Alotetaanpas vaikka sillä, että Arcus pelaa tällä hetkellä Ninja Gaidenia NES:illä livenä, enjoy:

 
Tästä taidettiin keskustella päivän aiheena kerran. Itseä ei speedrunit kiinnosta niin paljoa, että itse viitsisin niitä kokeilla, mutta tuttujen, kiinnostavien ja lyhyiden pelien speedruneja katselee ihan mielellään joskus.
 
AGDQ:ia tullut tämä viikko katsottua/vilkuiltua. Ma-ti pyöri striimi tuossa etätöiden ohessakin äänet hiljaisella, mutta tuli lopulta todettua, ettei formaatti oikein toimi: kiinnostavat runit pitäisi katsoa kuitenkin sitten ajatuksen kanssa uudelleen.

Nyt viikonloppuna ajattelin katsoa kaikki rästit pois ja pitää striimiä muutenkin auki. Onhan tämä hyvää viihdettä, ei siitä mihinkään pääse. Hyvä tapa tutustua uusiin peleihin myös. Ja kohta 2M€ kasassa.
 
En oo todellakaan mikään speedrunaaja, enkä siihen tähtääkään, mutta aina joskus harvoin lätkyttelen SMB3:sta läpi omilla epä-speedrun-taktiikoillani.

Äsken kaljoittelun lomassa tuli uusi aika!

Kategoria on siis Any% (No Wrong Warp). Elikkä huilujen kanssa läpi ilman mitään glitchejä.


1652545921593.png
 
Quake ykköstä tuli speedrunnailtua ennenkuin edes oli hajua että muutkin sitä harrastaa. Quake-engine oli kyllä loistovehje, kun sillä sai ne juoksut hyvin tallennettua ja pääsi kameralla katsomaan eri vinkkeleistä. Varmaan menis eka episodi heittämällä vielä alle kahdeksaan minuuttiin.

Rocketjumpit ja varsinkin Team Fortressissa klonkku hypyistä näki ketkä osasi pelata. Team Fortressiin oli ihan sellaisia kunnon temppuratoja missä pääsi harjoittelemaan niitä.

Edit: siis conkkuhyppy, ei saatana kun miettii jotain klonkkuhyppyjä nyt. :D
 
Donkey Kong Country 3:sta oon melko epäsäännöllisesti treenaillut, pitää alkaa ahkerammin treenaamaan, sillä Pelimaraton on vajaan kuukauden päässä.
Kategoriana on siis 103% Warpless, joka on varsin aikaa vievä, kuten tämä viimeisin aikani tammikuun lopulta osoittaa:
1652547968438.png
 
Muistui mieleen kun ysärin alkupuolella lapsena tuli vedettyä speedrunnia Gb:n Super Mario Landilla. Tämä rajoittui ykköskenttään. Kyllä sen ekan kentän pitkän harjoittelun jälkeen pystyi vetämään b-nappi pohjassa läpi ilman kummempaa hidastelua. Tokassa kentässä menikin sitten aina hermot, joten tyydyin vain ykköskentän juoksemiseen. Eipä tainnut tuohon aikaan olla speedrun termiä edes vielä keksitty.
 
Meillä kun pelit loppui kesken muksuna niin piti hinkata ihan viimeiseen asti niitä vanhoja. Ja keksiä sen ajan achievementsejä ja trophyjä. Taidettiin mario land ja turtles pelata läpi kahteen pekkaan. (toinen hoitaa ristiohjainta ja toinen A ja B nappuloita.)

Nessillä pelasin super Mariota myös ohjain ylösalaisin käännettynä. Aika pitkään sitäkin hupia jaksoi.

Sama homma oli mopojutuissa. Kun oli tarpeeksi tylsää niin piti opetella ajamaan silmät kiinni. Se loppui siihen kun keräili itseään ja pappatunturia ojan pohjalta.
 
Donkey Kong Country 3:sta oon melko epäsäännöllisesti treenaillut, pitää alkaa ahkerammin treenaamaan, sillä Pelimaraton on vajaan kuukauden päässä.
Kategoriana on siis 103% Warpless, joka on varsin aikaa vievä, kuten tämä viimeisin aikani tammikuun lopulta osoittaa:
1652547968438.png

Onkos tästä tapahtumasta siis videota tai streamia tulossa?

Kiinnostais jokseenkin nähdä teikäläisen veto kun oot näitä aika kova hakkaamaan, vaikken varmaan suorana katsokkaan tai ihan kokonaan ainakaan, mutta kuitenkin, heh.
 
Tosi jees katseltavaa nämä siinä ku hölöttävät ohessa kaikkia mielenkiintosia juttuja pelin mekaniikoista ja glitcheista mitä ei ees tiennyt vaikka monesti pelaillut.

Tää on kyllä parasta, mutta vasta sitten kun on pelin itse läpäissyt edes kerran, muuten aika megaspoilermatskua.
 
Takaisin
Ylös Bottom