Pelimusiikki



Oon tullut siihen lopputulokseen, että tää Contran pomomusa on kyllä NESin parhaimmistoa. Etenkin silloin, kun ei vielä oikein tiedä mitä tuossa pelissä tekee, niin tuossa on älyttömän kova actiontunnelma. Tiukkaa kamaa. Huh huh.
 
Rummuilla on oma tahto

 
Ihan hiton kova kun ottaa huomioon että jaksaa soitella tota samalla kun peli ei ole kuin ihan älyttömän vaativa

 
Kumpi on kovempi?


"Kaljaaa kaljaaaa"




Vaiko "Kastikee kastikee"





Sit Dariusmusahan on vähän sellanen omanlaisensa meemiläppä koska ovat välillä sen verran omituista...

... mut ei ole mitään jos näihin vertaa:

 
Viimeksi muokattu:
Ihan hiton kova kun ottaa huomioon että jaksaa soitella tota samalla kun peli ei ole kuin ihan älyttömän vaativa



Tuokin versio on mainio, ja alkuperäinenkin tietty, mutta Jeroen Telin tekemä C64-versio parempi kahdesta syystä.

1) Kohtalomelodioissa dramaattisempi tunnelma vahvemman leadiäänen ja tausta-arpeggion ansiosta
2) Alun pimputuksen poisjättö kompin alkaessa johti siihen, että biisin alkuperäisen ja PC Engine -version suurin heikkous jäi kokonaan pois. Siinä komppikohdassa nimittäin aina kun se pimputus siirtyy alemmille nuoteille, niin tunnelma muuttuu hetkeksi hyvin epädramaattiseksi ja se korostuu enemmän vielä tuossa PC Engine -versiossa. C64-versiossa tätä epädramaattisuutta ei koskaan tapahdu ja siihen tulee vielä pimputuksen tilalle kova bassogroove.

Tietty samplet myös auttaa.



Tämä ja esim. Double Dragon ykkösen C64-musat ovat erinomaisia esimerkkejä siitä miten kuusnelosella on ollut mahdollista saada aikaan alkuperäisten ja muiden konversioiden versioita heittämällä paremmat versiot.
 
Kirbypelithän on puoliks niiden musiikkia ja osa noista sisältää sellasta minkä kun kuulee tietämättä että se on Kirbypelistä niin siltikin tietää että se on Kirbypelistä. Super Deluxe/Super Star on tossa aivan omaa luokkaansa.

Mut ei ole mitään ihan huonoa kyllä esim tossakaan, vaikkei ole ehkä niin uniikin Kirbymäistä




 
Tuokin versio on mainio, ja alkuperäinenkin tietty, mutta Jeroen Telin tekemä C64-versio parempi kahdesta syystä.

Kirjoitin siinä lyhyesti että se biisi on todella kova huomioiden että konsoli soittelee sitä samalla kun peli pyörii niin hyvin kuin se PC Enginellä pyörii (eli aivan käsittämättömän hyvin).

edit: Siis jos tarvitsee vähän avata tätä niin on pikkuisen eri asia jos laite soittelee jotain käyttäen 99% CPU tehoista siihen samalla kun näyttää vaikkapa jotain staattista introruutua tai vastaavaa, kuin että se pyörittäis spriteskaalausgrafiikkaa nykimättä samalla kun soittelis sitä kappaletta ilman että niitä sampleja muutetaan kertaakaan lennosta koska siihenkin tarvittais sitä CPU:ta. Se hehkutukseni kappaleesta oli siis että millainen se on suhteessa siihen ettei siihen käytetä lähes ollenkaan resursseja.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa mieleen, että vaikka Bloody Kisses on top10-pelibiisejä, en tykkää kuunnella sitä muutakuin Nesillä, vaikka siitähän vaikka mitä väännöksiä myöhemmillä laitteille ja peleissä joitten muista biiseistä usein tykkää. Mutta vain Nesillä on se säälimätön piikkiruoskalla jokimiesten raippaamisen maku tuossa!
Edit: Eiku Bloody Tears oli biisin nimi*
 
Tulipa mieleen, että vaikka Bloody Kisses on top10-pelibiisejä

Eikä ole.

Se on Type O Negativen levy.

Edit: Näköjään korjasit loppuun, saahan niitä viestejä korjata ihan alustakin.
 
Takaisin
Ylös Bottom