Pelimaailman Uutiset

Alan Wake II ei ole vieläkään voitollinen. Oisivat vaan julkaisseet levyllä, niin olisin varmasti itsekin ostanut jo hyllyyn pölyä keräämään. Digiversion ostan sit joskus kun on sellanen fiilis että vois nyt ehkä lähipäivinä tai -viikkoina ehkä tyypatakin. Mutta siinä vaiheessa hinta lie enää jonkun 20 euroa.

 
Alan Wake II ei ole vieläkään voitollinen. Oisivat vaan julkaisseet levyllä, niin olisin varmasti itsekin ostanut jo hyllyyn pölyä keräämään. Digiversion ostan sit joskus kun on sellanen fiilis että vois nyt ehkä lähipäivinä tai -viikkoina ehkä tyypatakin. Mutta siinä vaiheessa hinta lie enää jonkun 20 euroa.


Onko jollain tietoa, että miten nopeasti vastaavan budjetin pelit yleensä tuottaa rahansa takaisin, jos peli ei ole joku GTA, COD tai vastaava takuuvarma menestyjä?
 
Siis kaikenlainen ylimääränen krääsähän on useimmiten keino antaa pikkuisen enemmän sille firmalle jota haluaa tukea, sille säveltäjälle jota haluaa tukea, sille graafikolle jota haluaa tukea yms. Siis mikäli on jotain sellaisia pelejä tai niihin liittyviä asioita joista sattuu pitämään niin paljon että mielellään antaa vähän enemmän just sille tietylle.

Oon huomannu kyllä että miten ite on menny kokoajan enemmän siihen että sellanen peli josta oikeasti pitää tai jonka ideasta pitää tai jonka tekijöillä on hyvä meininki niin mielellään jostain voisi maksaa vähän enemmänkin, ja sit taas toisinpäin sellasen kanssa mistä ei ainakaan maksa ja mitä ei halua on vaan sit vielä päättäväisempi/varmempi.
 
Alan Wake II ei ole vieläkään voitollinen. Oisivat vaan julkaisseet levyllä, niin olisin varmasti itsekin ostanut jo hyllyyn pölyä keräämään. Digiversion ostan sit joskus kun on sellanen fiilis että vois nyt ehkä lähipäivinä tai -viikkoina ehkä tyypatakin. Mutta siinä vaiheessa hinta lie enää jonkun 20 euroa.


Vai olisko woken syytä kaikki? :sherlock:
 
Vai olisko woken syytä kaikki? :sherlock:

Siis jos tolla tarkotetaan nimenomaan Sweet baby Incciä niin sehän on vaan yks osa sellasista monista päätöksistä mitä ton pelin kanssa on tehty jotka ei ole ehkä olleet niitä myyntejä edistäviä päätöksiä.

Päätetään ettei julkasta fyysistä alustoille joille osa saattais haluta ostaa sen, peli joka on kuitenkin etenkin tietokonepuolella sellanen tekninen demo muun ohessa ei olekaan saatavilla suosituimmassa palvelussa yms

Jos wokella on jokin vaikutus niin se on se että sellaiset jotka on päättäneet etteivät hanki yhtään Sweet baby Inc peliä niin ne ei varmasti hanki tuotakaan, mut toi on yksi pieni alue siinä monipuolisemmassa kuviossa miks ei menesty
 
Siis nyt tuo peli on myynyt 1,3 miljoonaa kappaletta korkeaan hintaan ilman välikäsiä.

Jos tätä oltaisiin myyty fyysisenä vaikka tuplasti tuosta, niin Remedyn tulos saattaisi silti olla sama painokustannusten jälkeen, sekä kaikenmaan Prismojen myydessä sitä kahdellakympillä ja ottaen oman siivun välistä. #mutuilu
 
Epic Games oli kyllä antelias myydessään tähän hintaan alle kaksi kuukautta julkaisun jälkeen.

Screenshot_20240503-162735.jpg

Kai se Epic kustantaa itse Fortnite-miljardeillaan nämä hulppeat alennukset. Luulisi aika moni muukin tarttuneen tuohon tarjoukseen ja samalla lisänneen pelin myyntiä.
 
Siis nyt tuo peli on myynyt 1,3 miljoonaa kappaletta korkeaan hintaan ilman välikäsiä.

Jos tätä oltaisiin myyty fyysisenä vaikka tuplasti tuosta, niin Remedyn tulos saattaisi silti olla sama painokustannusten jälkeen, sekä kaikenmaan Prismojen myydessä sitä kahdellakympillä ja ottaen oman siivun välistä. #mutuilu

Itte olen vähän sitä mieltä, että jos miljoonan kappaleen myynti ei ole hyvä saavutus vaan tappiollinen, niin silloin pelissä on runsaasti kaikenlaista aivan turhaa paskaa.

Sillai pitäis tehdä pelejä, että jos budjetoinnissa huomataan että tämmöset supernäyttelijät ääninäyttelijöinä nostaa budjettia niin paljon, että miljoonamyynti ei riitä, tai jos huomataan että näiden valo- ja varjoefektien ja kaikenlaisten grafiikkakikkailujen lisääminen tekee saman, niin sitte jätetään ne tekemättä ja tehdään suosiolla pelistä rujon näköinen ja käytetään ääninäyttelijöinä studion omia poikia ja niiden kavereita.
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt jätetään kaikki sellanen pois että onko mikä toiminu konsulttina ja montako social pointsia saadaan kupattua jostain, niin ootteko kattoneet mitä muut kuin pelimediat yms jonninjoutavat puhuu tosta pelistä? Siis mitä ihan pelaajat sanovat siitä, onkohan Remedyllä kattoneet mitä ihan pelaajat sanovat siitä, ja ovatko miettineet että mitä pelaajat tulevat sanomaan jos tehdään tietynlainen peli noin niinku mekaniikoiltaan.

Siis totahan kritisoidaan siitä että se on näyttävä taidehomosteluna tai elokuvana, mutta tylsä kävelysimulaattori taas pelinä.

Uppoaako esim kaikenlaiset indie kävelysimulaattoritaideteoksetkaan millasille pelaajille yleensä? Minkä takia tämän kanssa on oletettu että se vois mennä mitenkään sellasille jotka ei tollasia olis muutenkaan pelaamassa, tai onko oletettu ja sit arvioitu asioita pieleen sen takia?

Voisin lyödä vaikka vetoa että tän pelin innoissaan ostaneet ja siitä erityisesti tykänneet pelaa ylipäätään vähän eri tyylisiä pelejä kuin mitä esim sellaset pelais joilla olis vaikka tarkat genret joihin on tykästyneet, tai sellaset jotka ostaa sen uusimman ubisoftin tekeleen vaikka se olis millanen.

edit: Jotenkin koko pelin uutisointikin jopa Suomessaki näyttää vahvasti siltä että niitä uutisia kirjottelis ihmiset jollaset 90-luvulla ois kutsuneet kaikkia pleikkareita nintendoiks, ihan kuin tää ois jokin kansallinen ihme mistä oli hirvee vaahtoaminen miten monella eri tavalla niin hieno ja mahtava se on, mutta kukaan niistä kirjottajista ei ymmärrä edes mikä tekee videopelistä hauskan ja että se voi vaihdella vielä henkilöstä toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös Bottom