NES-Retron kuukauden Game Boy -pelit 2024 (Toukokuu: Adventure Island/Takahashi Meijin no Boukenjima II)

Mitä haluaisit nähdä toukokuun pelissä? (Valitse max. 2 vaihtoehtoa)

  • Tasoloikkaa

    Äänet: 13 61.9%
  • Pulmanratkontaa

    Äänet: 8 38.1%
  • Urheilua

    Äänet: 1 4.8%
  • Ammuskelua

    Äänet: 3 14.3%
  • Toimintaa

    Äänet: 0 0.0%
  • Seikkailua

    Äänet: 3 14.3%
  • Värejä!

    Äänet: 3 14.3%
  • Enemmän bittejä!

    Äänet: 3 14.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    21
  • Äänestys suljettu. .
En tiedä voiko kahta pollia olla kerralla, joten pistetään Strawpoll pystyyn.

E: Äänestys päättynyt. Vanhalla kaavalla mennään.



Odotan, että nämä muuttuu klubeiksi/kerhoiksi niin voi ruveta pelaamaan.

Pakko olla kerho/klubi. Kerho/Klubi meiningeille (y)

:cool:
Eli Segaklubissa oli mainintaa tästä kerhopelien mallista.

Kysynkin nyt, että pitäisikö kuukauden GB/C/A pelit muuttaa kerho/klubimalliseksi, jossa peliaika olisi lyhyempi, mutta valitsijoita on muitakin kuin minä? Vai pidetäänkö entisellä mallillaan, eli yksi peli kuukaudessa ja päätäntävalta on yksin minulla?

Perusteluita kaivattaisiin molemmille malleille.
 
Viimeksi muokattu:
Ei näihin kaikkiin kerhoihin ehdi erkkikään osallistumaan, niin peli kuussa riittäisi. Valitsijalla ei ole puolestani väliä.

Jos joku helposti saatavilla oleva NSO-peli tulee vastaan niin voisin osallistua, toisaalta olen tainnut ne pitkälti jo pelata (kuten Gargoyle's Questin).
 
Eli Segaklubissa oli mainintaa tästä kerhopelien mallista.

Kysynkin nyt, että pitäisikö kuukauden GB/C/A pelit muuttaa kerho/klubimalliseksi, jossa peliaika olisi lyhyempi, mutta valitsijoita on muitakin kuin minä? Vai pidetäänkö entisellä mallillaan, eli yksi peli kuukaudessa ja päätäntävalta on yksin minulla?

Perusteluita kaivattaisiin molemmille malleille.
Ei minusta sen peliajan välttämättä tarvitse olla lyhyempi, kerran kuussakin hyvä. Minusta pikemminkin tuo viikko on äärimmäisen lyhyt aika, mutta mennään niillä mitä kerhon/klubin pitäjät sääntelee. Riippuu aina myös vähän pelistä ja sen pituudesta.

Mut itse pidän tuosta arvontamallisesta systeemistä mikä kerho/klubihommassa on, että jokaisella vuoronsa valita pelejä.

Mut tämä vaan oma mielipide.
 
Perusteluita kaivattaisiin molemmille malleille.
Kerhomalli:

Kyllähän semmoinen tietynlainen osallistuttaminen tekee hommasta mielenkiintoisempaa ainakin itselle. Kun on oma nimi hatussa, niin kyllä siinä sit helpommin tulee pelattua muidenkin valintoja.

Useampi valitsija = enemmän variaatiota. Ainakin tuntuu, että nämä valinnat on aika persoonallisia. On havaittavissa tietynlaista eltaantumista, jos yhden valinnan sijaan tekee vaikka 10 tai 20 valintaa.

ARVONTA on aina jännä.

En pelannut yhtään pleikkapeliä, kun se oli vielä vanhanmallinen "kuukauden peli" tyylillä. Harvemmin jaksoin edes lukea sen viestejä, kun ei konsoli kiinnostanut. Nyt klubihommien myötä siihenkin on alkanut tutustumaan.


Kuukauden peli malli:

Nykyinen malli on selkeä. TUOTELUPAUS kohdallaan: yksi kuukausi, yksi peli.

Ei stressiä, ei paskanjauhantaa. Ei tarvitse mitään miettiä, senkun pelaa jos pelaa.
 
Ei näihin kaikkiin kerhoihin ehdi erkkikään osallistumaan, niin peli kuussa riittäisi.

Onhan tässä kieltämättä käynyt vähän nesretrot näiden kerhohommien kanssa... :D
Pari vielä lisää ja iltaisin ei enää tarvitse nukahtaakseen laskea lampaita kun voi laskea pelikerhoja.

Tämä viesti on kuitenkin rakkaudella kirjoitettu ja ihan suoraan voin sanoa, että nää kerhohommat ovat lisänneet omaa pelaamistani. Se on vain ja ainoastaan positiivinen juttu eli kaikki supportti näille täältä. Jokaisesta kerhosta on löytänyt tähän mennessä kiinnostavia pelejä joita olisin voinut pelata, mutta en omista syistäni kuitenkaan pelannut. Osaa tietysti pelasin.

Jotta ei aivan nollapostaukseksi jäisi, niin sanottakoon että kumpikin vaihtoehto on aivan ok minulle. En pyrikään osallistumaan kaikkiin.

Povaan kuitenkin pidempää ikää kuukauden peli -konseptille kuin viikottain vaihtuville peleille.
 
Kiitosta rakentavista kommenteista.

Katsellaan nyt tuota äänestystä kunnes siihen ei tunnu tulevan enää lisää ääniä ja päätetään sitten sen pohjalta onko selkeä enemmistö muutoksen kannalta. Lisään tuon pollin myös aloituspostaukseen. Tällä hetkellä 4 on sitä mieltä, että kerhomalli on parempi ja 2 sitä mieltä, että vanha malli on parempi. Itselleni se on sinänsä aivan sama. Pelaaminen on toki kivaa ja tällä logiikalla enemmän pelaaminen on enemmän kivaa, mutta jos osallistujia ei ole, niin eipä se mallin vaihtaminen asiaa miksikään muuta. Siksi siis kyselyt.

Mainitsinkin jo tästä kertaalleen, mutta teen oikeasti hieman työtä noiden pelivalintojen eteen tutustumalla tarjontaan ennen kuin päätän mitään. Toki aina mielen perukoilla on se, että jokaisen valittavan pelin pitäisi olla helposti saatavilla ja että kaikki eivät halua emuloida, mutta valitettavasti johonkin täytyy vetää raja. Esimerkiksi Nintendo Switchin Online tarjonta on hyvin rajallinen ja sitä rajoittaa entisestään se kun mietitään mikä oikeasti sopisi porukalla pelattavaksi. Ja vielä lisää rajoittaa se, että mitä minä itse järjestäjänä haluaisin pelata. Jos jokin peli ei minulle toimi ollenkaan, niin en sitä halua pistää muitakaan pelaamaan ja Nintendon Onlinessa sopivia pelejä ei ole edes kourallista. Toisin kuin esim. Seikkailupelikerhossa, niin ostamaan en halua pistää ketään. Tosin aika hankala tälläisille parhaimmillaan 35 vuotta vanhoille laitteille on ostellakaan mitään muuten kuin tosi tarkoituksella.

Mitä näihin kaikkiin muihin kuukauden ja kerhojen peleihin tulee, niin osallistuminen on omalla kohdalla ollut melko hiljaista. Itselläni aika vaihtelevaa millaista kaikkea milloinkin jaksaa ja haluaa pelata. Seikkailukerho jäi, koska en ole ollut sillä tuulella enää pitkään aikaan. PS1 kerhoon en ole osallistunut, koska niiden pelien metsästäminen tavalla tai toisella ja pelikuntoon saattaminen on urakka, johon en jaksa (enää) vaivautua. Fyysistä kokoelmaakin olen koittanut karsia, koska ei ole ollut vain laitteet käytössä enää aikoihin, mukaanlukien mm. kuvaputki-TV. NES ja SNES peleihin tulee osallistuttua hyvin satunnaisesti, mutta meillä on näköjään naten kanssa aika erilainen pelimaku. Ne muutamat tapaukset, joita pidän tai olen pitänyt hyvänä on jo vähintään kertaalleen pelattu, eikä ole vain kiinnostanut pelata uudestaan juuri silloin kun ne ovat olleet ns. ajankohtaisia. Mega Drive on viime aikoina kiinnostanut paljon, mutta vain se, joten Segakerhossakin jää sitä uudemmat pelit automaattisesti välistä.

Kaiken tämän lisäksi pelaan paljon muutakin oikeastaan jatkuvasti. Omaksi huvikseni, streamissä, YouTubessa, kavereiden kanssa. Eli täyttä näyttää kalenteri, vaikken muuta elämälläni pahemmin teekään pelaamisen lisäksi kuin löhöän kissojen kanssa sängyllä (oikein tärkeä ja aikaa vievä ajanviete!). Muutenkin oma pelaaminen on nykyään sitä, että jos juuri nyt ei juuri tämä peli nappaa, niin se on sitten aika jyrkästi no go. Hieman on myös itseäni yllättänyt, että oma pelimaku ja sen semmoiset ovat muuttuneet, vaikken välttämättä sitä ikään kuin haluaisikaan myöntää. Esimerkiksi pelin pituudella on nykyään entistä enemmän merkitystä, mitä en koskaan uskonut sanovani. Sillä ei ole mitään tiukkaa määritelmää, vaan sekin on hyvin pelikohtaista. Esimerkiksi joskus voi olla jokin kuukauden pelin mitta 4 tuntia, mihin ei halua käyttää aikaa, mutta sitten kuitenkin nytkin olen koukuttunut mm. Honkai Star Railiin, joka on peli, johon tulee ajan kanssa lisää sisältöä ja josta olen noin 30 tunnissa käsittääkseni pelannut noin kolmanneksen nykyisestä sisällöstä.

Ehkä siksi tälläinen oman porukalla pelattavan jutun pyörittäminen toimii parhaiten itselleni, koska siinä täyttyvät monenlaiset "kriteerit" helposti tai helpommin kuin muiden pyörittämissä ketjuissa. Pystyn ensinnäkin jakamaan tätä videopelien intohimoa muiden kanssa (joka on ollut tärkeää alusta asti) ja samalla räätälöimään pelattavia pelejä lähtökohtaisesti itselleni sopivaksi.

Ja voi jestas, että tätä tekstiä tulikin oksennettua.
 
En tiedä voiko kahta pollia olla kerralla, joten pistetään Strawpoll pystyyn.



Eli Segaklubissa oli mainintaa tästä kerhopelien mallista.

Kysynkin nyt, että pitäisikö kuukauden GB/C/A pelit muuttaa kerho/klubimalliseksi, jossa peliaika olisi lyhyempi, mutta valitsijoita on muitakin kuin minä? Vai pidetäänkö entisellä mallillaan, eli yksi peli kuukaudessa ja päätäntävalta on yksin minulla?

Perusteluita kaivattaisiin molemmille malleille.

Tällä hetkellä tilanne 50/50.

Itse olen kyllä tämän kuukausihomman kannalla, niin kerkeää jossain välissä jopa ehkä pelatakkin, ennenkun peli on jo "poistunut".Muutenkin yhtä alustaa käsittelevälle ehkä kätevämpi tää kk -homma.

Turdless on vielä kokeilematta itsellä, koska Lost Vikings ja muut on vieny aikaa, mutta jossain vaiheessa!
 
Katsoin itseäni peilistä, puristin käden nyrkkiin ja sanoin cowabunga. Ja pelasin kuukauden Game Boy -pelin läpi uudelleen alusta loppuun ilman game overeita. Ja siellähän se Michiru Yamanen nimi totta tosiaan komeilee lopputeksteissä!

IMG_7906.jpeg

Kattelin myös netistä vähän tietoa pelistä, ja opin, että tässä voi löytää erilaisia bonuspelejä osumalla eri puolille kenttää piilotettuihin taikapikseleihin. Ihan hauska juttu, tuli löydettyä joka kentästä. Pakko myöntää, että tämä toinen läpäisy sai mut suhtautumaan tähän peliin aavistuksen vähemmän negatiivisesti kuin aiemmin. Yllättävää! Cowabunga?
 
Viimeksi muokattu:
Löin Cowabunga collection PS5-sisuksiin ja Foot clanin testiin.
Heti alkuun todettava, että näyttää oikein makoisalta GB-peli 65" ruudulla.
Mitä tulee retro-Turtleihin, niin en ole koskaan pelannut muuta kuin niitä kahta ekaa peliä NESillä. Eli sen verran kokemusta näistä peleistä.
Toki tässäkin tuttu meno, että ei siinä mielessä mitään ongelmia.
Tai no tuli kyllä ongelmia. Ohjaus on ihan hiton tönkkö ja kankea.
Mulle oli varsinkin kääntyminen ja hypyt ihan kryptoniittia. Onneksi pelissä ei kumpaakaan tarvita kovin usein.
Mutta siis ihan oikeasti, mä otin varmaan eniten damagea pieleen menneistä hypyistä. Oli ihan arpapeliä että tekikö mun hahmo pienen vai ison hypyn.
Stage 1:n aikana menetin pelistä Leonardon ja Donatellon.
Michaelangelon voimin kuitenkin selvisin maaliin.
En tiedä selvisinkö stage 2:ssa kovinkaan pitkälle, kun Mike oli hengiltä. Eikä se Raphaellokaan kyllä kauhean paljoa pidemmälle jaksanut.

Täytyy kokeilla jossain vaiheessa uudestaan. Onhan tässä kuukautta vielä jäljellä.
 
Löin Cowabunga collection PS5-sisuksiin ja Foot clanin testiin.
Heti alkuun todettava, että näyttää oikein makoisalta GB-peli 65" ruudulla.
Mitä tulee retro-Turtleihin, niin en ole koskaan pelannut muuta kuin niitä kahta ekaa peliä NESillä. Eli sen verran kokemusta näistä peleistä.
Toki tässäkin tuttu meno, että ei siinä mielessä mitään ongelmia.
Tai no tuli kyllä ongelmia. Ohjaus on ihan hiton tönkkö ja kankea.
Mulle oli varsinkin kääntyminen ja hypyt ihan kryptoniittia. Onneksi pelissä ei kumpaakaan tarvita kovin usein.
Mutta siis ihan oikeasti, mä otin varmaan eniten damagea pieleen menneistä hypyistä. Oli ihan arpapeliä että tekikö mun hahmo pienen vai ison hypyn.
Stage 1:n aikana menetin pelistä Leonardon ja Donatellon.
Michaelangelon voimin kuitenkin selvisin maaliin.
En tiedä selvisinkö stage 2:ssa kovinkaan pitkälle, kun Mike oli hengiltä. Eikä se Raphaellokaan kyllä kauhean paljoa pidemmälle jaksanut.

Täytyy kokeilla jossain vaiheessa uudestaan. Onhan tässä kuukautta vielä jäljellä.

Tästä ei nyt selvinnyt täysin onko genre jees vai no no. Mutta jos nuo NESin Turtlesit yhtään maistuivat niin suosittelen kyllä SNESin ja miksei MD:nkin versioita. Paranneltuja versioita näistä ja aivottoman b'em menon nälkään loistavia. Toki uustuotannoissakin hyviä, mutta noissa parempi fiilis!
 
Tästä ei nyt selvinnyt täysin onko genre jees vai no no. Mutta jos nuo NESin Turtlesit yhtään maistuivat niin suosittelen kyllä SNESin ja miksei MD:nkin versioita. Paranneltuja versioita näistä ja aivottoman b'em menon nälkään loistavia. Toki uustuotannoissakin hyviä, mutta noissa parempi fiilis!

Näitä tälläsiä on yleensä parhaiten jaksanut coopina.
Mutta kyllä mä veikkaan, että pienissä erissä tälläistä mäiskettä jaksaisi yksinäänkin pelailla. Ja siis meinaan parempaa kuin toi GB:n.
 
En tiedä voiko kahta pollia olla kerralla, joten pistetään Strawpoll pystyyn.

Eli Segaklubissa oli mainintaa tästä kerhopelien mallista.

Kysynkin nyt, että pitäisikö kuukauden GB/C/A pelit muuttaa kerho/klubimalliseksi, jossa peliaika olisi lyhyempi, mutta valitsijoita on muitakin kuin minä? Vai pidetäänkö entisellä mallillaan, eli yksi peli kuukaudessa ja päätäntävalta on yksin minulla?

Perusteluita kaivattaisiin molemmille malleille.

Noniin, näyttäisi tuo äänestys jämähtäneen nyt tilanteeseen 5-4 vanhan mallin jatkamisen hyväksi, joten tällä jatkamme. Kiitos paljon äänestämisestä ja kommentoinnista.

Toukokuun peliin pystyy vielä vaikuttamaan, mutta tällä hetkellä näyttäisi tasoloikka johtavan, johon olisikin jo peli valittuna. Mutta siihen on ainaa äänestää vielä reilusti.
 
Viimeksi muokattu:
Tää tuli tykiteltyä nyt läpi kans. Tein Simoxyzit ja ensin jouduin käyttämään game overin jälkeen level selectiä. Sit luinkin täältä, että väärin pelattu!

Otin sit saman tien uusiksi, ja juuri ja juuri riitti kilpparit läpäisyyn. Kaksi pykälää hp:tä jäi Krangin jälkeen.

IMG20240413013830.jpg

Ihan kiva puolen tunnin lätkyttely oli. Näyttää ja kuulostaa ihan Turtlesilta, ja vaatimattoman raudan kaikki teho oli hyvin käytetty. Eihän tää silleen nykypelaajalle mitään merkittävää anna, mutta varmasti on ysärin turtle-fanille ollut ihan hyvä matkapeli.

3/5
 
Mä tykkään eniten tästä mallista että yks Johtaja päättää Kuukauden pelin ja pulinat pois, en mää kumminkaan osaa ite valita mitää! Mutta on molemmat mallit ihan hyviä.
Ja koitan aktivoitua näissä kerhoissa enempi pelaamaan nyt 2024 mittaan vihdoin. Tulee retrospektiivisesti viiveellä luettua aiemmista peleistä lähiaikoina teidän juttuja myös.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailin tämän läpi äsken aamukahvittelun lomassa ja olihan tämä loppujen lopuksi oikein mainio peli!

Ensimmäiset ajatukset eivät olleet kovin hyvät ja peli tuntuikin vain ja ainoastaan kömpelöltä kopiolta isoveljistään. Eli siis sellaiselta perinteiseltä köyhän miehen gb-porttaukselta.

Sytyin tälle kuitenkin välittömästi siinä kohtaa kun kuolin ensimmäisen kerran ja tuli teksti, että tämä kilppari on kaapattu ja poissa pelistä, valitsepa näistä jäljelle jäävistä sitten. Jotenkin lisäsi fiiliksiä, enkä muista tällaista juttua muista turtles-peleistä lainkaan, liekö tämä ainoa joka hyödyntää tällaista ideaa? Tuli sellainen hyvä fiilis, että pelaajan resurssit ovat neljä erilaista kilpparia ja niitä pitää hyödyntää oikein. Hieman valheellinen ajatushan tuo on, sillä hahmot eivät oikeastaan eroa toisistaan oikein mitenkään... :D Mutta ei sen väliä, hyvin toimii.

Jokaisessa kentässä esitellään jotain pientä uutta: välillä katosta tippuu kiveä päähän, välillä auto rymistää pelaajan yli, joskus ollaan veden alla ym. Peli on kenties lyhyt, mutta se ei oikeastaan haittaa yhtään - ehkä jopa kääntyy pelin eduksi. Tällaisenaan näen, että tähän voisi jopa mielellään palata uudestaankin. Vaihtelua on tarpeeksi. Itselleni vaikeusastekin oli oikein sopiva ja sain taistella välillä ihan urakalla, kun kuolemiakin tosiaan tuli.

Kaiken kaikkiaan oikein pätevä "pikkupeli", josta lopulta löytyykin ihan omaakin charmia.

Ensivaikutelma oli, että tässä on korkeintaan 2/5 paska kopio, mutta lopulta päädyn antamaan tälle 4/5.



1712997577568.png
 
Sytyin tälle kuitenkin välittömästi siinä kohtaa kun kuolin ensimmäisen kerran ja tuli teksti, että tämä kilppari on kaapattu ja poissa pelistä, valitsepa näistä jäljelle jäävistä sitten. Jotenkin lisäsi fiiliksiä, enkä muista tällaista juttua muista turtles-peleistä lainkaan, liekö tämä ainoa joka hyödyntää tällaista ideaa?

Ihan se "Turtles ykkönen" toimii näin.

1712998290127.png
 
Ihan se "Turtles ykkönen" toimii näin.

1712998290127.png

Totta tosiaan, en olekaan tuota aikoihin pelannut.

Miksiköhän tuon jälkeen ei ole näin mainiota ideaa hyödynnetty?
Ideana olisi äärimmäisen hyvä varsinkin, jos hahmot olisivat selkeästi eri kyvyin varustettu, jolloin voisi vähän taktikoida missä kentässä käyttää mitäkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom