Mitä peliä pelasit viimeksi?

Reilu 9h takana AssCreed Miragea.
Peli sijoittuu ~800 luvun Bagdadiin. Vertailukohtana tohon aikajanaan, että eka AC sijoittui 1191 vuoteen.
Lähi-idässä siis mennään ja tää on ilmeisesti nyt tälläinen välityö AC. Tuntuu ainakin paljon yksinkertaisemmalta kuin noi aiemmat satojen tuntien eepokset.
Myös pelimekaniikat on tuotu takaisin lähemmäksi sarjan alkuperäisiä kuvioita vaikka mukana edelleen on uusistakin peleistä tuttuja juttuja.

Pelipaikkana Bagdad on todella sokkeloinen, ahdas ja ihmisiä täynnä oleva kaupunki. Kaupungin ympärillä toki sitten aavikkoa enemmän kuin paljon.
Toistaiseksi meno on maistunut ihan hyvin.

Ass1.JPG
 
Annoin hahmon nimeksi Olivia ja yllätyin kun se robotti lausui sen oikein. Mitä se sanoo jos siihen antaa persehämähäkki666?

Tiettyjä nimiä tunnistaa. Tälle naureskeltiin silloin julkaisun aikaan:



 
Putt & Putter (Game Gear)

Uudet akut hankittu vanhojen väsyneiden tilalle ja taas jatkettu putin ja putimman peluuta. Vielä olisi master moden radat 16-18 pelaamatta. 17 olen parhaimmillaan päässyt. Tämän pelin on kyllä suunnitellut joku psykopaatti, jolla on todennäköisesti jotain ihmisennahasta tehtyjä huonekaluja tai muuta vastenmielistä kodissaan. Sen verran kamalaa ja sadistista menoa on tämän minigolfradan viimeiset radat.

Tuntuu jotenkin täysin absurdilta, että tässä selviytymistaistelussa on tosiaan taustalla myös se pisteidenlasku. Saa olla kyllä radat hyvin tarkkaan muistissa, jos oikeasti haluaisi täyden scorecardin saada tässä master modessa. Pisteet siis nollautuu aina salasanalla jatkaessa.
 
Jotain Lies of Pahan mielen pelit hommia XSS:llä.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Vähän silloin julkaisun jälkeen kokeilin demoa ja totesin, että ihan samaa settiä on tämäkin, niinkuin kaikki muutkin soulssit, että parempi kun en pelaa. En edes sitä demoa jaksanut pelata loppuun.

Nyt kun sitten kuitenkin kokoversiota on tullut pelattua, niin voin todeta, että ihan samaa settiä on tämäkin, niinkuin kaikki muutkin soulssit. Tässä nyt sentään tuo marionetti-teema on lähtökohtaisesti mielenkiintoisempi kuin perus harmaan maailman demonit. Mutta samat myrkkysuot ja likaviemärit ja pelaajan kusettamiset on tässäkin.

Aika pirskatin vaikea pelihän tuo on ollut, joskin nyt viime tuntien aikana meno vähän tasaantunut. Yhdeksisen tuntia tuota taitaa nyt olla takana ja bosseja on voitettu aika monta. Vapaavalintaisia bosseja ei varmaan yhtäkään, tosin olen tainnut törmätä vasta yhteen sellaiseen. Katedraalin bossi on luultavasti seuraavana vuorossa, joka on kait neljäs isompi alue, ainakin sen mukaan miten teleportit on listattu fast travel valikossa. Sähkönuija yhdistettynä rapierin kahvaan on ollut suurimmaksi osaksi käytössä, mutta nyt päätin kokeilla vaihteeksi sontsaa, joka käyttäytyy samalla tavalla, mutta on pidempi ja omaa pelkkää fyysistä damagea. Level taitaa olla 48 tai siinä paikkeilla.
 
Jotain Lies of Pahan mielen pelit hommia XSS:llä.

Kirjaudu tai rekisteröidy katsoaksesi spoilerin sisällön.

Vähän silloin julkaisun jälkeen kokeilin demoa ja totesin, että ihan samaa settiä on tämäkin, niinkuin kaikki muutkin soulssit, että parempi kun en pelaa. En edes sitä demoa jaksanut pelata loppuun.

Nyt kun sitten kuitenkin kokoversiota on tullut pelattua, niin voin todeta, että ihan samaa settiä on tämäkin, niinkuin kaikki muutkin soulssit. Tässä nyt sentään tuo marionetti-teema on lähtökohtaisesti mielenkiintoisempi kuin perus harmaan maailman demonit. Mutta samat myrkkysuot ja likaviemärit ja pelaajan kusettamiset on tässäkin.

Aika pirskatin vaikea pelihän tuo on ollut, joskin nyt viime tuntien aikana meno vähän tasaantunut. Yhdeksisen tuntia tuota taitaa nyt olla takana ja bosseja on voitettu aika monta. Vapaavalintaisia bosseja ei varmaan yhtäkään, tosin olen tainnut törmätä vasta yhteen sellaiseen. Katedraalin bossi on luultavasti seuraavana vuorossa, joka on kait neljäs isompi alue, ainakin sen mukaan miten teleportit on listattu fast travel valikossa. Sähkönuija yhdistettynä rapierin kahvaan on ollut suurimmaksi osaksi käytössä, mutta nyt päätin kokeilla vaihteeksi sontsaa, joka käyttäytyy samalla tavalla, mutta on pidempi ja omaa pelkkää fyysistä damagea. Level taitaa olla 48 tai siinä paikkeilla.



Pari bossia meni lisää nurin. Arkkipiispaa sai vähän jauhaa, mutta olisiko kolmannella tai neljännellä kaatunut. Aika hyvin tuntui ottavan damagea tulesta ja apurina ollut Specter sai pidettyä sen verran hyvin huomiota itsessään, että sai suht vapaasti läiskiä bossia selkään.

LiesofP_002.jpg
Tuon jälkeen Venigni antoi jonkin vekottimen Ergon dekoodamiseen, mutta en nyt oikeastaan tiedä mitä sillä pitäisi tehdä. Noh, sitä odotellessa eteenpäin vaan.

Seuraavaksi päädyttiin Black Rabbit jengin huudeille, jonne olevinaan piti päästä Black Rabbit Markin avulla käppäilemään sisään, mutta ei sitäkään kyllä missään vaiheessa kysytty. Paikan pomo tiesi heti, että kyseessä on Geppetton nukke, joka pitää listiä. Että se siitä.

LiesofP_003.jpg
Bossina oli ensimmäinen taistelu, joka on useampaa kuin yhtä tyyppiä vastaan. Näitä olen vihannut kaikissa muissakin soulsseissa, mutta onneksi tämä kyseinen taistelu tipahti ensimmäisellä yrittämällä (luultavasti vahingossa) keskittymällä pelkkään pääbossiin, mikä onneksi riitti voittamiseen. Ilmeisesti tässäkin on vielä Elden Ringin Godskin Duo olemassa, eli luultavasti siihen jää sitten peli. Samapa tuo, olen jo nyt päässyt pidemmälle kuin mitä koskaan arvelin (eli siis ensimmäistä bossia pidemmälle) ja toistaiseksi meno on ollut ihan ok tasoa, vaikka kiroilua onkin aiheuttanut. Kyllä minä tätä pidän parempana soulssina kuin mitään muuta pelaamaani, paitsi Strangers of Paradisea, josta oikeasti jopa tykkäsin.

Seuraavaksi pitäisi mennä Rosa Isabella Streetille hotellilta, mutta en nyt kyllä muista kuka se Antonio tai mikä lie on, jolta sinne avaimen saa, joten jätin tältä erää pelaamiset siihen.

LiesofP_004.jpg
Tässä on tämän hetkinen tilanne. Vielä en ole löytänyt selvää paikkaa jossa olisi hyvä grindata leveleitä.
 
Hetkisen aikaa pelasin Pleikkarin Bomberman Worldia ja nimenomaan sen battle modea. Ei tämä vaan tunnu samalta, kun ei pelaa kaverin kanssa. Mutta silti tuli ihan hiton hyvät fiilikset noista musiikeista ja hahmoista. Tämä oli meidän kaveriporukassa PSX-aikoina melkeinpä se pelatuin moninpeli.

Erilaisia Bomberman-pelejä on tullut pelattua, mutta omissa papereissani tämä on kyllä se paras. Ehkä sitten ihan vaan nostalgiasyistä.
 
Jedi Survivoria jatkoi ja pääsin sellaiseen yhdistettyyn EEÄÄÄH ja ei pysty jatkamaan ilman ehjää ohjainta-tilaan

1000053483.jpg

Force Tearseissä on tehty kaikki missä taistellaan, mutta loput on sellaista tarkkaa hyppy-dash-hyppy-hyppy dash settiä, et yksikin väärä nytkäytys pilaa suorituksen. Vasemmalle driftaavalla ohjaimella ei käytännössä tule yhtään mitään.

Holotactics matsit on randomizer vaikka kattois guideista ohjetta miten menee läpi.

Muut kans sellasta, et kerättävä esine on robotilla, joka juoksee karkuun. Josset saa kiinni, ni voit yrittää uusiks poistumalla planeetalta ja tulla takas. Tähän menee sellanen vähintää 5min aikaa :D

Taidan jättää kesken. Kattoo joskus, jos pelin saa roposilla omaan kirjastoon. Koko kesäkuun periaatteessa pelannu vaan tätä, huomenna jotain muuta.

Hyvin onnistu, et EA-Play yhdeksi kuukaudeksi 5,95e. Hyvin käytetyt reilu 50h pelin parissa.
 
Tajuan tästä pelistä joka päivä vähemmän. En edes tiedä enää mikä on pääquesti ja miten sitä edistetään.

Päädyin jollakin ilveellä postimieheksi, ja ensimmäisenä tehtävänä toimitin tälle Pekko Aikamiespojalle kirjeen muijalta, joka ajalle uskollisesti oli filtteröinyt tinder-kuvansa täysin tunnistamattomaksi:

1717286441465.png1717286548513.png


Sitten löysin avaimen tällaiseen vesiporttiin, mut miten helvetissä tonne edes pääsee... Maan alta? Tässä lähistöllä on toinen maan alle johtava käytävä, mutta sieltä ei pääse etenemään pienen kuilun vuoksi.

1717286681826.png


Puhelimen helppilinja selitti jotain vesiputouksen taakse kätketystä salareitistä, ja tämä on ainut Putous minkä lähelle pääsee. Kokeilin kaikkea mahdollista vesihypyistä pommitukseen mutta yllättäen mikään ei toimi.

1717286844809.png



:homer:



Edit:

Goddamnit. Oon ollu jumissa pari päivää, ja tämä oli ratkaisu……

C75F3232-676B-487D-9D2F-4C6F3AB23C1F.gif
 
Viimeksi muokattu:
Tapahtui jännittäviä asioita.

Löysin läskin kalan, joka opetti Linkille tämän bangerin. BLOOP. OH!



Kala sanoi, että hei hemmo, jos sulla on tylsää niin soita tämä biisi tuolla tilulilusoittimellasi. Kala vaikutti luotettavalta, olinhan tuntenut sen 20 sekunnin ajan. Ja olihan minulla vähän tylsääkin. No minä sitten soitin biisin heti ensimmäisen sopivan tilanteen salliessa, ja miten kävi. Teleporttauduin jonneki hevon vittuun, ja nyt minua jahtaa tyhjästä manifestoitunut masentuneen oloinen kummitusoletettu. Eikä se jätä minua rauhaan, ennen kuin löydän sille uuden ruhon minkä se voi omia itselleen. Vai tarkoittikohan se ihan konkreettista taloa... Näh. Se Marion näköinen dude saa kohta uuden sielun itselleen.

Animation (2).gif
 
Jedi Survivoria jatkoi ja pääsin sellaiseen yhdistettyyn EEÄÄÄH ja ei pysty jatkamaan ilman ehjää ohjainta-tilaan

1000053483.jpg

Force Tearseissä on tehty kaikki missä taistellaan, mutta loput on sellaista tarkkaa hyppy-dash-hyppy-hyppy dash settiä, et yksikin väärä nytkäytys pilaa suorituksen. Vasemmalle driftaavalla ohjaimella ei käytännössä tule yhtään mitään.

Holotactics matsit on randomizer vaikka kattois guideista ohjetta miten menee läpi.

Muut kans sellasta, et kerättävä esine on robotilla, joka juoksee karkuun. Josset saa kiinni, ni voit yrittää uusiks poistumalla planeetalta ja tulla takas. Tähän menee sellanen vähintää 5min aikaa :D

Taidan jättää kesken. Kattoo joskus, jos pelin saa roposilla omaan kirjastoon. Koko kesäkuun periaatteessa pelannu vaan tätä, huomenna jotain muuta.

Hyvin onnistu, et EA-Play yhdeksi kuukaudeksi 5,95e. Hyvin käytetyt reilu 50h pelin parissa.
Iteki muistan yhtä tommosta robotti karkuunjuoksijaa yrittäneeni joku yli kymmenisen kertaa (hiiri+näppis). Voin kuvitella miten tuskaista huonolla ohjaimella. Itsari tai loadi tais olla nopein tapa uusintayrityksille.

Peli on mielestäni kyllä ihan wörtti täyshintasenakin varsinki Star wars faneille. PC:llä tosin syytä olla kunnollista rautaa, jos hakee erinomaista pelikokemusta.

Se saluuna on muuten ihan huippu mesta paikka. Toivottavasti samanlainen saadaan joskus meidän irl kuuhun.. Muistan tuhlanneeni siel aikaa ihan vaan niitä omituisia biisejä kuunnellen, joita en ihan kaikkia oo vielkään keränny. Pitääki laittaa peli tulille taas joku päivä.
 
Intouduin istuskelemaan parvekkeella GBAn kanssa. Ei ole GB Everdrive vielä tullut, joten pelailin muita.

Guru Logi Champ

Olisko 90 puzzlea hoidettu. Luulin että olen pitkällä, mutta tässä onkin ~360 puzzlea. :eek: Ja välillä joudun miettimään noita myöhempiä 3-10 minuuttia, joten tässä saattaa oikeasti olla pelattava sellainen 10-25h.

guru_logi_Champ2.png guru_logi_champ1.png

Eli ruutua voi pyöritellä ja alalaidassa liikkua edes takaisin, ja kanuunasta ampua kuutioita, tai imeä niihin takaisin kuutioita. Kuviin pitäisi sitten saada täytettyä puuttuvat palat. Yksi GBAn puzzle-pelien suosikeistani, vaikka olenkin sitä vähän satunnaisesti edistänyt. Saatavilla vain japaniksi, mutta tekstiä on niin vähän että valikoista pääsee pelaamaan yrityksen ja erehdyksen kautta.

Kun GBAlle ei ole Picrossia, niin ehkä tämä on sitten vähän korvaava. Tosin olemassa olisi myös Hatena Satena, joka on vissiin vähän kuin Picross mutta enemmän värejä kuin valkoinen ja musta.

Frogger's Adventures: Temple of The Frog

Tuli myös tällainen lisäiltyä flashcartille. Pelasin ensimmäinen maailman testiksi, mutta meni niin päin persettä ja tässä on rajoitetut elämät ja continuet, joten taidan ottaa vielä tänään uudelleen alusta. Ilmeisesti pelillä on pituutta vaan 1-2h, joten varmaan maksimissaan parin illan juttu.

Innostuin tutustumaan peliin Nitro Radin videon kautta, minusta tämä on yllättävän sujuvaa d-padin näpyttelyä.



Lisäilin flashcartille myös pelin jatko-osan.
 
Viimeksi muokattu:
Spider-Man 2 on ollut ihan hauskaa pelattavaa, mutta sammutin koneen välittömästi kun huomasin että sieltä tuli hiiviskelytehtävä Mary Janella.

Ketä nämä kiinnostaa?
 
hiiviskelytehtävä

Mä en jaksa näitä yhtään missään pelissä.

Jos muun genren pelissä on hiiviskelytehtävä, niin yleensä se on ihan tosi alkeellinen. Ihan turhaan hukataan pelaajan aikaa, kun se odottelee jonkun kulman takana, että joku vartija kulkee ohi ja voi kävellä selän takaa. Ja sitten toistetaan pari kertaa, yleensä ilman minkäänlaista variaatiota.

...mutta jos se on hiiviskelypeli, niin ei tosta päästä yleensä yhtään sen pidemmälle. Joku suora putki, jonka keskellä on ilmiselvä pensas, ja tätä putkea kävelee edestakaisin vartija. Ehkä kun pääset puskaan, niin vartija ei enää kävelekään edestakaisin, vaan jää seisoskelemaan tielle. Pitää sitten tosi fiksuna pelaajana ottaa maasta se peltipurkki ja heittää johonkin, että vartija menee "huh?! who goes there?!" ja taas pääsee hiippailemaan selän takaa.

Ja sitten näissä se kiinnijääminen on vielä jotenkin yleensä harvinaisen tylsä tapa hävitä. Pääsee vaan aloittamaan alusta odottelun.

Joskus pidin esimerkiksi Commandosista todella paljon, mutta kun viimeksi yritin pelata uutta Shadow Tacticsia ja Desperadosia, niin molempiin innostus hyytyi ihan parin tason jälkeen ja ymmärsin, että en oikeastaan välitä tästä jatkuvasta odottelusta lainkaan...

Tästä tylsemmäksi menee lähinnä Ubisoftin pelien varjostamistehtävät, jossa pitää vielä samalla kulkea jonkun ankean hitaan pässin perässä.

Resident Evil 2 Remakessakin koko pelin ankein osuus on se lyhyt Sherry-pätkä, jossa pitää hiiviskellä yritys-erehdyksen kautta pari todella tylsää käytävää pakoon poliisimestarilta. Sherryn osuus olisi ollut ihan huomattavasti mielenkiintoisempi, jos se olisi ollut varinaista zombien väistelyä ilman aseistusta, ja toteutettu vaikka RE3-remake tyylinen väistönappi aseettomuuden tasapainottamiseksi. Alkuperäisessähän se ei ollut mitään hiiviskelyä, vaan juostiin käytäviä jossa oli zombeja ja zombiekoiria.
 
Viimeksi muokattu:
Guru Logi Champ

Olisko 90 puzzlea hoidettu. Luulin että olen pitkällä, mutta tässä onkin ~360 puzzlea.

...ja tässä pelissähän onkin melko ikävä bugi, ainakin flashcarteilla, mutta ilmeisesti myös ihan fyysisenä kasettina. Onnistuin jotenkin väärässä paikassa valitsemaan "Save current level and go back to title", ja peli meni sekaisin progressiostani. Nyt se palaa joko ikinen kerta tuohon samaan keskeneräiseen tasoon, eikä enää avaa uusia puzzleja.
Pitäisi siis aloittaa koko peli alusta. rage_gba.gif Ehkä kaivan netistä koodin, jolla saa kaikki tasot auki, ja jatkan sitten siitä mihin jäin, koska on aika suuri todennäköisyys että unohdan japaninkielisessä menussa mitä toiseksi ylin valinta tekee, ja teen saman virheen uudestaan 360 puzzlen aikana.

Frogger's Adventures: Temple of The Frog

Tuli myös tällainen lisäiltyä flashcartille. Pelasin ensimmäinen maailman testiksi, mutta meni niin päin persettä.

...ja peli meni vielä enemmän päin persettä jatkossa, oon tässä vaan jotenkin ihan uskomattoman huono. Tosi helppoa mätkäyttää yhdellä liialla painalluksella sammakko jorpakkoon, ja pienikin kosketus kaikkeen on tappavaa. Ei mennyt tokasta maailmasta edes ensimmäinen taso läpi, kun on jo niin ärsyttäviä esteitä. Ehkä oli väärä fiilis kun tätä yritin, mutta en tiedä tuleeko jatkettua.
 
Takaisin
Ylös Bottom