Mitä peliä pelasit viimeksi?

Tumilyi

NES-Retro Novice
Insider
Viestit
334

Maine:

Mää olen pelailllut erillaisia arcadetyylisiä autopelejä viime aikoina, vaikka olenkin aika paska kaikissa autopeleissä :D Nää on hyviä pikaisiin pelisesessioihin kun ei jaksa mitään enempää pelailla.

NFS: Hot Pursuit PS3 ja PS4. Molemmat on ihan hyviä versioita. Tossa on sama tekijätiimi kuin Burnouteissa. Aika samantyylistä menoa tässäkin, elikkäs hyvän tyylistä.

Blur PS3. Tää on vähän niinku Mario Karttia "oikeilla" autoilla. Hauskaa meininkiä!

Split/Second Velocity PS3. Tää on kans ihan älyvapaata kisailua jossa koitetaan eri ansoilla ja muilla rutata muut kilpakumppanit. Välillä väistellään helikopterista lentäviä ohjuksia ja rekan perästä tippuvia pommeja. Hauska peli!

Tosi omaperäistä kansitaitelua muuten näissä kahdessa :) Eihän noita edes erottais kaupassa. Molemmat vielä ilmestyneet samana vuonna

20220511_131148.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Kaappis

NES-Retro Journeyman
Insider
Viestit
2409

Maine:

Tuli noita kaappeja kolutessa Wii vastaan niin päätin kytkeä sen telkkariin ja pelailla jotain vanhoja pelejä. Oon nyt muutaman päivän pelaillut Gamecuben Paper Mario: The Thousand Year Dooria.

Olen pelannut tämän kerran läpi 16-17 vuotta sitten. Oon tehokkaasti unohtanut käytännössä kaiken tästä pelistä! Joissain kohtaa tulee olo, että "ainiin tässä oli tämmönen" mut esim. tarina ja osa paikoista tulee täysin "uutena". Eikä pelatessa tunnu, että tääkin on kohta 20 vuotta vanha peli. Hämmentävä kokemus!

Hauskintahan tässä on, miten epä-Mariomainen peli tämä on. Välillä on kaoottista sekoilua, synkkää menoa ja satunnaista pervoilua. Pari kertaa oon hymähtänyt ääneen noille dialogi-vaihtoehdoille, jotka ei sovi yhtään Marion hahmoon. Vekkuli peli!

Negatiiviset puolet lähinnä sitä että välillä dialogin paljous meinaa puuduttaa ja tappelut perusmöllejä vastaan on pitemmän päälle aika tylsiä.

Maistuu! Kymmenisen tuntia takana ja nelos-chapterin alkuun päästy. Eiköhän tää tule läpi asti mentyä.
 

AsbestiLapanen

NES-Retro Expert
Insider
Viestit
3063

Maine:

Taaskaan en oo pelannu mitään pidempikestoista peliä melkein puoleen vuoteen, mutta aina kun kesä lähestyy niin tulee sellanen fiilis että vois pelata Vitalla jotain minkä voi aina vaan pistää syrjään ja jatkaa nopeasti, ilman että tarttee erikseen silleen asettautua tietyn laitteen ääreen pelaamaan.

En ollu tietoinen mitenkään Sword Art Onlinesta, en ollu nähny sarjaa, tai pelannu pelejä, lähinnä siksi että PC puolella ovat steamissä muttei esim gogissa moninpelioptioiden (ja varmaan se Denuvo sielläkin) takia. Kun sattui olemaan Sword Art Online Hollow Realization niin aloitin sen vähän "katotaan millanen tää on" periaatteella. Ja ensimmäisen parin tunnin jälkeen on kyllä maistunu hyvin.





Vaikka kyseessä onkin suht myöhään Vitalle tullu peli (2016 tai 2017) niin 40+ tunnin aikana en ole törmänny mihinkään pahempiin bugeihin, joitain vihuja joskus saattaa jäädä kivien sisään yms, ja graafisestihan toi on Vitalla vähän mitä on, eikä todellakaan pyöri millään 60fps, mut yllättävän hyvin toi on silti saatu toimimaan. Lähinnä mistä huomaa että on ihan ääripäästä Vitan osalta, niin kaupungissa kun menee uudelle alueelle, on hyvä ajoittaa skillien miettimiset siihen kohtaan, koska sillä antaa pelille hetken aikaa ladata kaikki hahmot yms jotka kaupungissa liikkuvat.

Noin muuten peli on lähinnä "mennään jossain ja tapetaan tuhansia monstereita että saadaan droppeja ja viedään sit asioita niitä tahtoville" on siinä ihan juonikin ja mut tota grindgrindloot tulee lähinnä harrastettua. Ja mitä vahvempia vihuja listii niin sitä parempaa kamaa saa tietenkin.


DSC_5038-SAOHR-tiimi.JPG

(Ei, se ei näytä noin hirveeltä, Vitan näytöstä on vaan vaikea saada otettua kuvaa ihan aina)


Millaista peliä en niin mielellään pelais niin jotain sellasta missä joutuis manageroimaan esim 6 hahmon tiimiä kerralla ja päättämään joka ikisestä asiasta, tää efekti että tuntuu kuin käskyttäis laumaa zombeja. Mut tämä yhdellä pelaaminen ja kolme muuten mukana toimii hyvin. Eli joko otetaan valmis päähahmo tai tehdään ite, ja sille sitten voi valita sormuksista ja vyöstä myöten varusteet, ja valkkailla skillejä enemmän kunhan niitä availee. Kolme muuta sitten toimii "tunneohjauksessa" niin että eri hahmoilla on erilaiset fiilispallerot jotka vaikuttaa siihen miten ne toimivat. Toki niille voi antaa rooleja kuten hyökkääjä, tankki, healeri, yms, mutta enemmän ne menee fiilisten mukaan. Näissä sitten toimii silleen että oikeasta alareunasta heitetään tykkäystä jos hahmo tekee miten tahdot jolloin se tekee sitä jatkossa enemmän ja siihen fiilikseen liittyvät asiat sit kasvaa.

Alussa tiimi siis sekoilee aikalailla niin ettei tee mitään mitä toivoisit, mutta kun huutelee "hyvä hyvää" tarpeeksi niin niiden omanlainen ote taisteluun sitten alkaa muotoutumaan. Jokaisella on sit tosiaan vielä omanlaisensa fiilikset jotka vaikuttaa eri tavoin.



DSC_5040-SAOHR-healeri.JPG

Tässä esimerkiks porukan pääasiallinen healeri, tai sen piti olla kunnes peli heitti sille sellasia fiilispalleroita joita olisin ottanu ennemmin pääasialliselle hyökkääjälleni, eli pääosin se onkin vihujen kylkeenpuukottaja joka healaa joskus.

Eli noi fiilishommat vaikuttaa statseihin ja käytökseen, ja miten voimakas pallura missäkin on niin sitä enemmän se sitten nostaa vielä hahmon statseja muuten. Niiden sijainnit ja se missä kohtaa ne on tossa ja mille sit heittelee nostoa niillä likeillä vaikuttaa myös hahmon suhtautumiseen siihen omaan hahmoon. Eli kannattaa varautua siihen että ainakin kahden muun hahmon kanssa joutuu tekemään kompromisseja, muuttamaan vähän niiden roolia, ottamaan mahdollisesti yhden healerin lisää, yms.

Sitten kun oman hahmon ja muiden välit on tarpeeks läheiset ni niille voi lahjoittaa parempia aseita ja armoreita jotka ne ottaa käyttöön kyllä jos sattuvat olemaan sopivia.

Esimerkki tosta miten tiimiläisten sekoäly voi toimi, niin näiden omien ja niiden käytöksen kanssa tälle ylemmän kuvan Silicalle en oo heittäny mitään vielä, koska se osaa pysyä vahvempien vihujen sivustalla mutta on hyvin agressiivinen silti. Asuna taas on yleensä pahimmassa kahinassa täysin seassa, mutta osaa vetää syöksyn hyvin paljon kauemmas ja sieltä heittelee buffia, tai ravaa healaamassa muuten. Yuukille sen sijaan piti erikseen ottaa järein kevyimmistä armoreista ja kehittää sitä hitosti paremmaks ja lahjoittaa se treffeillä. Kun sen fiilikset menee aikalailla siinä että joko se on kaikista varovaisin ja huolehtii muista liikkumalla niin ettei sitä edes näy ruudulla, tai sitten tapahtuu se toinen ääripää jossa se kirjaimellisesti syöksyy viereen ja pysyy siinä vaikka mikä tulis ja joka ikisen huitomissarjan loppuun ajoittaa heti omansa.

Ja koska pitää listiä sellasia vihuja joita ei olis vielä edes tarkoitus pystyä, niin voi arvata että ne kaks jotka isompi monsteri mieluiten ottaa targetin, on ne jotka tarttee deffiä. Ja koska toi Elaine eniten vetää vihujen huomion, mut Yuuki seisoo monesti siinä hahmon ihan vierellä niin..


Tosta pelatusta 40+ tunnista varmaan 10 tuntia on ollut kaupungissa ajanviettämistä jonkun hahmon kanssa. Eli kaupungilla mennessä jos sattuu oma tiimiläinen samaan paikkaan niin sitä voi pyytää seuraks siihen mitä onkaan tekemässä, tai keskittyä viettämään sen kanssa aikaa muutenkin. Joka sitten voi vaikuttaa kanssa kyseisen fiilispalleroihin, ja joillain on ne setit sellaista että niihin voi olla hyvin vaikea vaikuttaa muuten. Eli joku saattais haluta pörrätä hahmon kimpussa vaikkei edes olis mitenkään hirveän lämmin sille, kun taas joku voi olla mielissään sen kanssa olosta mutta todella vaikea romantisoida yms koska sen fiilispallerot on hyvin hankalat. Ja tolla voi ilmeisesti saada ilmestymään joitain fiilispalleroita (jotka voi vaikuttaa taisteluunkin) mutta ei ole vielä ainakaan ilmestynyt.

waifunkantosimulaattori.JPG

Pitää siis pelata waifunkantosimulaattoria vielä enemmän.

En tienny aloittaessa hahmoista mitään enkä edes tienny että pelissä olis tollaset deittimekaniikat mutta kun kerran on niin..



edit: Niin joo jos tota pelaa ja törmään samaan ongelmaan mikä itellä oli, että ihmettelee että minkä takia niitä fiilispalleroita ei muilla nouse taistelussa, niin syynä voi olla ihan se että oma hahmo on liian tehokas.

Noi tikarit mitä pidän sillä on nopeimmista aseista paskin mitä mulla sattui olemaan, ja se on ihan tarkoituksella ettei kaikki kaatuis liian nopeasti. Mulla on sille sekä +8 miekka ja +8 katana valmiina vaihdettavaks tosipaikan tullen, mutta jos menis niillä niin muut ei saa mitään fiiliksiä, koska kaikki kaatuu ennenku ne edes ehtii saamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom