Kickstarter, Mesenaatti yms joukkorahoituskampanja-sivustot (peliaiheiset kampanjat)

Olen pari kertaa missannut tuon Batsugunin (800e artin kanssa, 1500e artin kanssa ja nyt varmaan saa maksaa 2000e artin kanssa) niin tuo Joker Junin nimmarin kera olisi kelvannut, mutta ei ehkä tuohon 4500e hintaan!

Käy varmaan sama Batsugunin kanssa, kun DoDonPachin meinasin ostaa vanhalta kunnon heralta 400e aikoinaan, mutta siirsin aina eteenpäin ja 2020 jouduin maksamaan 1100e mikä oli kallein Cave peli koskaan, vaikka mulla on yli 10 Caven full kittiä hyllyssä, mutta ne tosiaan maksoi ennen paljon vähemmän...

Nauratti Arcade-Projectsissa nuo Caven myyntitriidit missä porukka ihan manioissa :DD

Jooh, ite kattelin että reilulla 4 huntilla ois saanu noita MegaDrive pelejä nimmareilla vaan kun itellä on nuoki on jo kaikki tuossa Toaplan boksissa niin eipä jaksanu sitten osallistua. Ja joo CAVE hommilla on aina draamaa ja nytki tuolla oli joku NISKAN PÄÄLLÄ jätkä myymässä pelkkää "video CAVE Multista" 400$ low res video 700$ HD video" jne :D
 
HOMM3 kääntyy lautapeliksi. U vai M?


Tiiän kyllä miks näin on tehty, mutta huvittaa silti vähän, että tuo on nimenomaan kolmonen - siitä huolimatta että on eka lautapeli sarjasta. Ihan kiva ajatus tuo, että kartta laajenee sitä mukaan kun seikkailee.

Hiton aikasiin aloitettu hypetys, kun pelkän kickstartterin alkamiseen on vuosi julkistamisesta.
 
siitä huolimatta että on eka lautapeli sarjasta.

Väärin.


Ei osaa kiinnostaa millään tavalla, ei tuollaista peliä käännetä lautapeliksi kuin hyvin rankasti yksinkertaistaen, ja epäilen etteivät saa taivutettua mielekkäästi - sitä on yritetty jo kahdesti epäonnistuen.

Myös Slay the Spire on kääntymässä lautapeliksi, mutta jotenkin epäilen myös sen mielenkiintoisuutta tai ylipäätään taipumista 4 pelaajan korttipeliksi.

 
Väärin.

Meinasin alkaa sössöttämään, että toinen on korttipeli ja toinen ei ole edes Heroes of Might and Magic (tiiän kyllä että tuo on samaa sarjaa huonommalla nimellä), mut empä taida lähteä siihen. :comicbookguy:

Nyt kun sanoit, nii tuokin on erikoista, että Ubisoft muuttaa nimen takaisin vanhaan, kun vuosikymmenen ajan on tuota Might & Magic Heroes nimeä tyrkytetty. Toisaalta jos tehdään HoMM 3:een pohjautuva lautapeli, nii ei kai sitä silloin voi kutsua Might & Magic Heroes 3: The Board Gameksi. :comicbookguy:
 
Meinasin alkaa sössöttämään, että toinen on korttipeli

Ei kannatakaan, sillä sössötykseen jos lähdet, et voi muuta kuin olla kujalla, kassalla ja täysin väärässä. ;) Varsinkin kun kyseessä ei ole pelkkiä kortteja käyttävä peli. Monet suosituimmista lautapeleistä käyttävät pelkästään kortteja, esimerkiksi Dominion. Korttipelit käytännössä lasketaan lautapelien osajoukoksi.
 
HoMM3 lautapeli kyllä periaatteessa kiinnostaa, mutta tuossa nuo ongelmakohdat @Arcane toikin esille. Peli on yksinkertaisesta mekaniikasta huolimatta aivan tolkuttoman laaja ja liikkuvia osia miljuuna. Ihan jo jonkun HoMM2 vienti 1:1 lautapeliksi olisi aika horror toteuttaa tai pelata.
Eli kiinnostaa, mutta jännittää miten siitä saa hyvän pelin siten että oleellista ei ole karsitty tai yksinkertaistettu pilalle, ihan selväähän on että yksinkertaistaa pitää.

Ehkä tässäkin jos pelaisi HoMM lautapeliä ennen PC-peliä se toimisi paremmin. Jään kyllä seuraamaan ja jos tästä vähänkään positiivista arvioo tulee niin täytyy miettiä hommaamista, muutama hc-homm peluri kaverina niin voisi hauskaakin olla.
 
Ihan jo jonkun HoMM2 vienti 1:1 lautapeliksi olisi aika horror toteuttaa tai pelata.

En ymmärrä lautapeleistä paljon mitään, mutta kun asiaa ajattelin, niin en kyllä itse ainakaan haluaisi mitään 1:1 kopiota/toteutusta jostain videopelistä. Voin pelata tuota peliä kuitenkin PC:llä ihan milloin haluan.

Lautapeliltä toivoisin vähän eri juttuja, mutta kuitenkin niin toteutettuna että pelin tunnistaa Heroesiin pohjautuvaksi. Tuo kartan laajeneminen (samalla tapaa kuin peleissäkin) tuntuu aika kivalta jutulta, eikä senkään tarvitsisi edes toimia täysin samalla tavalla kuin peleissä, että idea ja seikkailun fiilis välittyy.
 
Eli kiinnostaa, mutta jännittää miten siitä saa hyvän pelin siten että oleellista ei ole karsitty tai yksinkertaistettu pilalle

Suurin ongelma taitaa olla se, että vaikka pelistä voisi saada ihan mielekkään lautapelin riittävästi yksinkertaistamalla, niin se ei tuntuisi enää Heroessilta kun olisi karsittu reilusti joko kartan tutkintaa, linnan rakentelua, taistelua - tai kaikkia.

Kun taas halutaan tuntua Heroessilta ja palvella faneja, yritetään todennäköisesti pitää kynsin ja hampain kiinni kaikista pelin monimutkaisuuksista sovittaen ne edes jotenkin lautapeliin, saadaan peli jonka yksi pelikerta kestää joku 6-12h. Esimerkiksi Mage Knightissa on monia Heroesmaisia juttuja lautapelinä, yhäkin todella rutkasti karsittuna, mutta oma kokemukseni on että aloitetaan lauantaina klo 12 ja lopetetaan sunnuntaina klo 05 aamuyöstä - ilman suurempia taukoja tai torkkuja. Ei edes parhaimmassa opiskeluiässä jaksanut tuohon alkaa kuin kahdesti.
 

Eipä nämä kaikki mene aina maaliin asti. Kotimainen Reset keräsi Indiegogo:sta reilun 71 000€ vuonna 2013 ja nyt ilmoittivat, että ei tule peliä.

Tää oli naisen eka ja ainoa joukkorahoituskampanja, mihin on osallistunut, nii häneltä kuulin tämmösen uutisen.
 

Eipä nämä kaikki mene aina maaliin asti. Kotimainen Reset keräsi Indiegogo:sta reilun 71 000€ vuonna 2013 ja nyt ilmoittivat, että ei tule peliä.

Tää oli naisen eka ja ainoa joukkorahoituskampanja, mihin on osallistunut, nii häneltä kuulin tämmösen uutisen.

Harmi. Tuo oli kyllä ihan älyttömän siistin oloinen projekti, kun se julkaistiin joskus ikuisuus sitten. Silloin tällöin tuo on muistunut mieleen, mutta eipä siinä ole kovin suurta kehitystä ollut nähtävissä. Tuossahan kuitenkin sanotaan, että:

So despite the raunchy post title and the original letter standing true, we’re still not done yet, but the future of the project is unclear.

Now having had some time to shed some (a lot) unwanted and heavy excess mental baggage, it is time to regroup, put the kettle on, re-balance our jaded work/life and see how the winds will turn.


Tuossa vielä se alkuperäinen traileri:
 
Ainoa joukkorahoituskampanja, johon olen laittanut rahaa ja jota ei ole saatu maaliin asti on Witchmarsh. Kampanja pyöri vuonna 2014 ja pelin piti alunperin valmistua vuonna 2015. Nyt on mennyt pari vuotta, kun projektista on viimeksi kuulunut yhtään mitään ja sitäkin ennen tilannepäivitykset olivat ainoastaan luokkaa "vähän ollut tässä haasteita, mutta nyt on hommat taas mallillaan ja peli on kohta valmis". Ei tässä ole enää pitkään aikaan ollut mitään odotuksia pelin valmistumiseen ja hyväksyn £10 tappioni.

 
HOMM3 kääntyy lautapeliksi. U vai M?


Tästäkin alkanut tihkua lisäinfoa. Testaajien kommentteja voi käydä lukemassa boardgamegeekin foorumeilta.

Blogissa on tarkempia postauksia pelin mekaanikoista ja muista elementeistä: https://archon-studio.com/blog

Kickstarterin previkkasivukin on nähtävissä (tulossa marraskuussa): Kickstarter
 
Tää vähän kiinostelis. Sooloiltava Cthulhu-rope. Voisi kiinnostaa myös käyttäjää nimim. @kaamio

 
Super Tilt Bro.

Mielenkiintoinen peli NES:lle Kickstarterissa. Super Smash Brossin henkeen tehty NETISSÄ eli Wi-Fillä pelattava NES-peli. Törmäsin tähän vasta nyt ja bäkkäsin tuon tavan version, kun kaikki muu oli ehtinyt mennä.

Peliä voi pelata ihan storymodellakin, mutta on kyllä "erikoinen" tekniikka, millä saadaan pelata "onlinellä" muita vastaan. Ei tuommoista ole vielä mielestäni NES:llä nähty?

Lisää pulinaa aiheesta linkissä.

IMG_20230501_212834.jpg
 
Super Tilt Bro.

Mielenkiintoinen peli NES:lle Kickstarterissa. Super Smash Brossin henkeen tehty NETISSÄ eli Wi-Fillä pelattava NES-peli. Törmäsin tähän vasta nyt ja bäkkäsin tuon tavan version, kun kaikki muu oli ehtinyt mennä.

Peliä voi pelata ihan storymodellakin, mutta on kyllä "erikoinen" tekniikka, millä saadaan pelata "onlinellä" muita vastaan. Ei tuommoista ole vielä mielestäni NES:llä nähty?

Lisää pulinaa aiheesta linkissä.

IMG_20230501_212834.jpg

Mielenkiintoinen projekti! Joskus tuli mietittyä vastaavanlaista juttua pelkällä ajatuksen tasolla ja aika iso haaste on saumattomasti ympätä Wi-Fi NES-peliin. Ylimääräistä rautaa toki tarvitaan johonkin väliin, mutta myös koodipuolella pitäisi homma saada sujumaan. Jos ymmärtäisin raudan päälle yhtään mitään ja osaisin kolvailla, niin jotain tämmöisiä tulisi varmasti viriteltyä.
 
Super Tilt Bro.

Mielenkiintoinen peli NES:lle Kickstarterissa. Super Smash Brossin henkeen tehty NETISSÄ eli Wi-Fillä pelattava NES-peli. Törmäsin tähän vasta nyt ja bäkkäsin tuon tavan version, kun kaikki muu oli ehtinyt mennä.

Peliä voi pelata ihan storymodellakin, mutta on kyllä "erikoinen" tekniikka, millä saadaan pelata "onlinellä" muita vastaan. Ei tuommoista ole vielä mielestäni NES:llä nähty?

Lisää pulinaa aiheesta linkissä.

Vähän kyllä epäilyttää tällaiset wifi cartit. Ettei vaan kiinalaiset pääsisi sitten vakoilemaan NES-konsolin kautta tekemisiäni ?
 
Takaisin
Ylös Bottom