Elden Ring

jos alle 100 tuntiin pelaa läpi ilman mitään ohjeita niin on vain juossut ja nähnyt vain pintaraapaisun pelistä.
tutorial-videoita näiden hahmojen luonnista on saanu katella aika reilusti.

...siis pelistä nauttiakseen ja kokeakseen se pitää pelata läpi ulkopuolista läpipeluuohjeet ja guide-videot vierellä?

:mustanaamio:
 
...siis pelistä nauttiakseen ja kokeakseen se pitää pelata läpi ulkopuolista läpipeluuohjeet ja guide-videot vierellä?

:mustanaamio:
Mä pelasin ekalla kerralla ilman mitää guideja hinkkasin varmaan päälle 200 tuntia ja kolusin joka ikisen paikan mitä tuli mieleen. Tokalla kerralla sitten pelasin 100% guiden mukaan ja nautin hetkistä mitä oli ekalla kerralla jäänyt näkemättä. (yllättävän vähän näitä paikkoja oli mitä olin missannut).

Pelinautinto ainakin itellä loppuu jos jotain guideja pitää vilkuilla ekalla läpäisyllä.
 
Joo varmaan jos on pelannu mitään muuta souls peliä aikasemmin niin ei tarvi katella :D Tai jos haluaa oppia kaiken kantapään kautta niin käyhän se sekin. Ite en ainakaan halua huomata 40h kohdilla että lätkiny kaikki statsit päin vittua ja ainakaan vielä en oo löytäny tapaa niitä nollata niin sillä kattelin noita hahmonluomisjuttuja.
 
Joo varmaan jos on pelannu mitään muuta souls peliä aikasemmin niin ei tarvi katella :D Tai jos haluaa oppia kaiken kantapään kautta niin käyhän se sekin. Ite en ainakaan halua huomata 40h kohdilla että lätkiny kaikki statsit päin vittua ja ainakaan vielä en oo löytäny tapaa niitä nollata niin sillä kattelin noita hahmonluomisjuttuja.

Näissä kaikissa voi nollata statsit (ainakin mitä olen itse pelannut).


Edit: Poistettu virheellinen väite.
 
Viimeksi muokattu:
Näissä kaikissa voi vaihtaa statsit

Ei ole itsestäänselvyys, esim. Bloodbornessakaan ei voi, vaikka sitten taas aiemmin julkaistussa Dark Souls 2:ssa on pystynyt.
Dark Souls ykkösessä ei voinut myöskään vaihtaa statseja.

Eli sarjan aikana välillä on voinut vaihtaa statsit ja välillä ei ole voinut vaihtaa... :D
 
Ei ole itsestäänselvyys, esim. Bloodbornessakaan ei voi, vaikka sitten taas aiemmin julkaistussa Dark Souls 2:ssa on pystynyt.
Dark Souls ykkösessä ei voinut myöskään vaihtaa statseja.

Eli sarjan aikana välillä on voinut vaihtaa statsit ja välillä ei ole voinut vaihtaa... :D

Weird, muistin että tossa Demon’s Souls Remakessakin pystyi, mutta ei näköjään sittenkään.

Mutta siis niistä mitä olen pelannut läpi asti niin näissä on voinut: Dark Souls 3, Elden Ring, Nioh, Nioh 2 ja Wo Long. Onhan tuo aika yleistä koko genressä.

Ja muita en ole sitten pelannutkaan ”kunnolla”.

Edit: Eipä näköjään Sekirossakaan voi.
 
Vertaisin guidejen kattelua johonkin D&D sääntöjen opetteluun: Menee peli eteenpäin ilman opetteluakin, ja peliä tarpeeksi tutkimalla ja lukemalla valikoista asioita voi ymmärtää paljonkin, mutta on se helpompi sisäistää, kun kokeneempi ne asiat on kertomassa. Päätä voi hakata seinään, mutta kannattaako se. Lähinnä nyt siis hahmon statseihin liittyen.
 
Hyvin on mennyt ilman oppaitakin, tuleehan noissa Soulseissa kuitenkin sitä leveliä lisää ja peli helpottuu lopulta kuitenkin tavalla tai toisella. Saatavat esineet antavat myös vähän suuntaa, että mihin kannattaisi panostaa. Tietysti voihan sitä laittaa kaiken johonkin faithiin ensimmäisellä pelikerralla ja olla kusessa. Jotenkin sitä on itse ajautunut laittamaan kaiken automaattisesti tuttuihin ja turvallisiin asioihin ja hyvin on mennyt. Varmaan tästä syystä en ole ikinä pelannut mitään maagia, kun on sen verran kryptistä. Ehkä siinä Elden Ringissä voisi kokeilla. Sekirossa oli kai vaikeustason kannalta aika yksi lysti, millaisen hahmon tekee.
 
ietysti voihan sitä laittaa kaiken johonkin faithiin ensimmäisellä pelikerralla ja olla kusessa.

Täähän se on varmaan monille just ensimmäisen Souls-kokemuksen ongelma että tulee lätkittyä level upit esimerkiksi vähän tasaisesti kaikkeen. Veikkaan että osittain tämänkin takia oma eka Souls-kokemus (Bloodborne) tuntui kaikkein vaikeimmalta. Mutta tuon systeemin kun tajuaa, niin pelistä toiseen seilaaminen on naurettavan helppoa, nostaa vaan niitä tuttuja statseja ja mikään ei oikein voi mennä pieleen.

En tykkää itse katsoa guideista mitään helpotuksia. Sitten kun peli on läpi, katson että mitä tuli missattua ja ohjeiden kanssa vikat bossit läpi yms.
Menee mielestäni maku jos on käytössä pelin parhaat aseet ja armorit ja buildikin katsottu netistä.

Jotenkin sitä on itse ajautunut laittamaan kaiken automaattisesti tuttuihin ja turvallisiin asioihin ja hyvin on mennyt. Varmaan tästä syystä en ole ikinä pelannut mitään maagia, kun on sen verran kryptistä

Meikällä ihan sama juttu, ja teen näissä yleensä perinteisiä str-hahmoja. Maagia en ole myöskään pelannut koskaan juuri tuosta samasta syystä, mutta ehkä joskus pitäis!
 
Täähän se on varmaan monille just ensimmäisen Souls-kokemuksen ongelma että tulee lätkittyä level upit esimerkiksi vähän tasaisesti kaikkeen. Veikkaan että osittain tämänkin takia oma eka Souls-kokemus (Bloodborne) tuntui kaikkein vaikeimmalta.

Tätä itsekin miettinyt. Mun hahmo Bbornessa oli varmaan aivan päin helvettiä statsien osalta.
En edes tajunnut silloin mitä mitkäkin kohdat vaikuttaa, kun leveleitä lisätään.
Kesti kyllä Elden Ringissäkin perkeleen kauan ennen kuin aloin tajuamaan, että mikä vaikuttaa mihinkin.
 
Mää koitin sen 30h++ tätä pakkopullattaa vaan ei tää vaa lähe. Liian aneemista/synkkää tuo maailma omaan makuun. Pelimekaniikaltaan kyllä varsin jepa! Questlinet kans joko uupuu kokonaan tai sitten vaan evotin ne mikä vähän kans laskee pisteitä omissa silmissä. Tää o vähä niinku ResidentEvilit aikoinaan, kaikki kehuu mutta itelle vaan liian synkkä maailma, että jaksais kiinnostaa. Tarvin pastellinsävyjä ja keijuja, vihreetä nurmee ja aurinkoa :D
 
Aivan selkeä day1 hankinta eli 21.6. kesälomalle tänä vuonna.

Kyllä maistui!
 
21.6 on muuten todennäköisesti juhannusperjantai eli palkallinen vapaa.

Just mietin sitä että pitääkö alottaa sen takia loma viikkoa aiemmin että on oikeesti vapaalla sillon… voi alottaa pelaamaan heti yöllä.

Everything went better than expected.
 
Takaisin
Ylös Bottom