Cyberpunk 2077

kaikki lisäosat saa sitten hommattua kerralla
Jaa mitäs mulla menny ohitte? Onko näitä tulossa jopa lisää?
Tosiaan vaan tämä yksi lisäri tulossa ihan CDPR:n mukaan.
Eipä noita Witcherissäkään ollut kuin kaksi ja niistä se isomoi oli tämän kanssa samaa kokoluokkaa.

Eli ton kanssa menis muka pidempään kuin mulla meni peruspelin kanssa. :D
Itellä on muistaakseni tällä hetkellä jotain 140h kohdalla ja tarina ehkä puolessa välissä. Pikkuhiljaa.

Taidan venata sen taktiset puoli vuotta, että pelin bugit on korjailtu.
Itellä menee jo Starfieldin takia varmaan se muutama kuukausi ennen paluuta Cyberpunkiin ja sitten pitää toki vielä alkuun opetella uudet pelimekaniikat peruspelissä ennen kuin lähden lisäsisältöön.

Ilmeisesti patchi ainakin oli foorumien mukaan ihan toimiva, joillain on jotain pientä bugia ollut mutta mm. suorityskyky on pysynyt suurinpiirtein samana myös heikoimmilla koneilla vaikka noita vaatimuksia nostettiinkin. Jonkun verran on kuitenkin ollut kitinää siitä että quickhacking olisi nyt perseestä ja peli pakottaa hakkerointiin painottavat pelaajat taisteluun eli pelityyli ei olisi enää niin vapaa. Tämä hieman huolestuttaa koska itse ainakin vaan hakkeroin menemään kaiken, tosin pärjäsin kyllä ihan hyvin tulitaisteluissakin joihinin lähdin välillä suoraan koska hakkerointi oli liian ylivoimaista tietyn pisteen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä on kuistaakseki tällä hetkellä jotain 140h kohdalla ja tarina ehkä puolessa välissä. Pikkuhiljaa.

Mulla meni 11 tuntia feat. kaikki vaihtoehtoiset loput, kiirehtimättä. :ohgawd:
 
En siis tiedä onko tohon tulossa mitä vielä, mutta menen sellaisella että vertaan esim siihen miten Witcher kolmoseen tuli muutama lisäosa, eli katellaan tuleeko tohon vielä toinenkin

Ei vissiin tuu.

 
Näköjään nyt on ns ultimate edition ulkona eli jäisköhän sit lopullisesti tollaseks. Meitsi odottelee ainakin että tulee pikkusen lisää modeja ennenku pelaa uudestaan uusituilla perkki yms systeemeillä. Yks mikä olis ihan kiva ni jos pääsis pelaamaan jollain tän tyylisellä:

112889653_p0.png

Vocaloid radio modin olikin joku jo tehny mikä soittelee kaikkee klassikkobiisejä. Mut tollanen vaatis varmaan isompaakin puukotusta siihen et miten hahmojen ruumiinrakenteet yms ja sit miten vaatteiden koot skaalautuu niihin yms toimii joten menee varmaan jonkin aikaa. Fallout nelosessahan toi tapahtu niin että erikseen tuli custom hahmo "rotuja" ja armorit ja tollaset sit skaalautu niihin, mut eihän tossa pelissä kaikki hahmot ole saman kokoisia esim muutenkaan, mut siitä ei ole mitään hajua että miten peli käsittelee varusteiden ja vaatetusten kokoja että onko tietyn kokoisilla hahmoilla tietyt vai skaalaako se niitä. Mitä tulee custom kokoisiin hahmoihin muuten ni heittäsivät vaan sen Edgerunnersin Rebaccan sinne jonneki aukomaan päätään ihan suosiolla kun joku tekee sen kuitenkin ja äänen AI:lla.
 
Olen pelannut tätä viimeksi viime vuoden marraskuussa ja nyt palasin tämän pariin. En viitsi (vielä) aloittaa uutta peliä joten vedän vanhalla hahmolla ja olen viiden tunninkin jälkeen ihan sekaisin kaikista muutoksista.
Kaikki aseet, skillit ja cyberwaret on muuttunut niin täysin että on oikeasti melkein kuin eri peli. Selkeästi myös muuttui meno haastavammaksi kun hakkerointiakin muutettiin aika reilusti.

Olisi ehkä vaan pitänyt vetää ennen 2.0:aa peli läpi ja tehdä uusi hahmo.
 
Olen pelannut tätä viimeksi viime vuoden marraskuussa ja nyt palasin tämän pariin. En viitsi (vielä) aloittaa uutta peliä joten vedän vanhalla hahmolla ja olen viiden tunninkin jälkeen ihan sekaisin kaikista muutoksista.
Kaikki aseet, skillit ja cyberwaret on muuttunut niin täysin että on oikeasti melkein kuin eri peli. Selkeästi myös muuttui meno haastavammaksi kun hakkerointiakin muutettiin aika reilusti.

Olisi ehkä vaan pitänyt vetää ennen 2.0:aa peli läpi ja tehdä uusi hahmo.

Mietin samaa, mut vedin vaa skillit ja perkit nollille, hivenen katselin game guideja mitä tapahtuu milläkin. Sieltä sitte vaa noukki parhaat päältä
 
Heti julkaisussa tuli pelattua läpi, nyt vois hommaa PS5:lle ton Ultimate-systeemin ja pistää sen hyllyyn odottamaan kun seuraavat 6-12kk menee kuitenkin Palturiportin parissa.
 
Tuli mieleen tämmönen, en voi kirjottaa mitään tästä ilman että pistän kaiken spoilereihin.


Meitsille oli vähän pettymys loppuratkasujen osalta sellainen ettei ollu sellasta vaihtoehtoa missä Johnny ja V fuusioituu täysin kahdesta tietoisuudesta yhdeks. Pelihän siis vihjailee moneen kertaan matkalla vähän sellaista mikä pistää ajattelemaan että miten suhtautuis sellaiseen tilanteeseen jossa jotain tollaista tapahtuiskin. Itelläni ei ollu missään vaiheessa ongelmaa että on miten se olikaan "entisajan narsistinen terroristi" pään sisällä kun taas moneen kertaan oli käsikirjotettu sellasta että miten se olis jotenkin kamala asia. Kun todellisuudessahan se meni silleen että se miksi V pystyi tekemään ja saamaan aikaiseks oli nimenomaan seurausta siitä että oli molemmat vaikuttamassa, ja kaikista parhaat ratkaisut oli nimenomaan niitä joista peli vihjailee että ajatteleeko V enää itsenäisesti vai ohjaako Johnny sen ajatuksia. Eli V:llä on näkökulma, Johnnylla on näkökulma, mitä jos tehdään kompromissi joka miellyttää molempia. Koko se Johnnyn kanssa lähentyminen ja ystävystyminen vielä enemmänhän oli vähän tollasta että parempi tietää minkä kanssa on tekemisissä koska saattaa joutua olemaan vielä enemmän sen kanssa tekemisissä myöhemmin.

V tulee hyvin juttuun Johnnyn kanssa ja pitää siitä että se on seurana. Johnny tulee hyvin juttuun V:n kanssa ja pitää siitä että se on seurana. Sellanen jonkinlainen fuusio tossa ei olis lopulta kuin pieni ikäänkuin omista vaateista periks antaminen molempien osalta ja keskittyminen siihen missä kaikessa ne näkemykset ja linjat menee yhteen, ottaen huomioon että miten samanlaisia ne lopulta luonteiltaan ovat, tai ehkä enemmänkin se että miten V on johnny mutta vaan eri ajan versiona. Ja pelihän antaa kokoajan niitä vaihtoehtoja missä voi toimia ikäänku V ja Johnny olis neuvotellu molempia miellyttävän tavan edetä. Tohon viittaa myös sellanen että kaiken sen jälkeen mitä Johnnysta annetaan taustoja ja millanen sen muovaillaan olevan, ikäänkuin valmiiks kerrotaan miten siihen tulis suhtautua, se on poikkeuksellisenkin rauhallinen eikä yritä saada kontrollia. Miks? koska se todennäkösesti tajuaa sen että miten niissä on samaa, jo ennenkuin V edes tajuaa sen ja sitä kautta sillä ei ole tarvetta olla liikaa jotain sellaista vastaan jota vastaan oleminen olis vähän kuin olis osittain itseänsä vastaan.

Se loppuratkasu jossa V ei kestä asioita ja ampuu itsesä tuli jotenkin "mitä hittoa, onko tollanenki pelissä" kun luin siitä vasta jälkikäteen. Se tuntuu jotenkin sellaselta että kaikki mitä aiemmin rakennetaan pyyhkäistäs ja sit tulis ratkasu jossa ei olis mitään järkeä, vai oliko sen tarkotus ollaki jokin vitsilopetus? Joka tapauksessa se vaikuttaa ihan kuin käsikirjottajat vaihtuis välissä.

Yks mikä on kanssa jännä ni sellasia modeja on missä Johnny on ikäänku täysin erillinen V:stä mikä on aika mielenkiintosta että osalla pelaajista on jotenkin tarvetta tollaselle, vai onko siinä jotain sellasta että ikäänku haluaa pitää osan Johnnyn piirteistä erillään itsestään just silleen "en ole niinkuin tuo on" kun taas ite suhtauduin asiaan niin että oon varma että pystyn neuvottelemaan sen kanssa olipa miten vaikea luonne tahansa ja vähän niinkuin pelin tarotjuttuja mukaillen se V ja Johnny kombinaatio muistuttais tarotkortissa Strenght olevaa symboliikkaa. Sekä V että Johnny kykenee olemaan parhaillaan peto jonka saa kuitenkin pidettyä kurissa kunhan sitä ja tilannetta ei pelkää.

V ja Johnny on yhtenäisyyden, harmonian ja säännöt rikkova tekijä siellä kaupungissa jolla on molemmilla vahvasti potentiaalia aiheuttaa tuhoa ympärilleen, mutta se onko se tollaista vai millaista se on, sehän riippuu ihan siitä millainen säännönmukaisuuksien rikkoja päättää olla



Aajoo ja yks syy miks tykkäsin pelistä paljon oli juuri siinäkin että siinä samalla peli antoi syitä miettiä kaikkea tollasta, pelihahmon motiiveja, mitä mikäkin on kaupungissa yms yms. Miten muut suhtautui tohon asiaan ja tuliko sellasia tilanteita joissain kohdissa että ei saakeli ainakaan tälleen
 
Viimeksi muokattu:
En oo vielä ehtinyt pelata. Voisko tänäpäivänä pyörii ihan ok ps4 pro konsolilla?
Ymmärtääkseni kyllä, mutta tuossa kannattaa ottaa huomioon että edellisen sukupolven konsolit eivät ole saaneet eivätkä tule saamaan 2.0 päivitystä eikä Phantom Liberty ole noilla pelattavissa.

Peli on toki ihan täysin hyvä ilmankin, mutta 2.0 ja Phantom Liberty muuttavat tuon melkein eri peliksi. 140h peliin ennen 2.0:aa pistäneenä sanoisin että peli on paljon parempi tuon päivityksen jälkeen.
 
Ymmärtääkseni kyllä, mutta tuossa kannattaa ottaa huomioon että edellisen sukupolven konsolit eivät ole saaneet eivätkä tule saamaan 2.0 päivitystä eikä Phantom Liberty ole noilla pelattavissa.

Peli on toki ihan täysin hyvä ilmankin, mutta 2.0 ja Phantom Liberty muuttavat tuon melkein eri peliksi. 140h peliin ennen 2.0:aa pistäneenä sanoisin että peli on paljon parempi tuon päivityksen jälkeen.

Ahaa, no säästellään sitten ps5 konsolille.
 
Mikä helvetin idea CDPR:ltä on ollut tuoda 2.0:ssa muutos asemodeihin? Niitä ei saa enää korvattua uusilla vaan koko ase pitää hommata uudelleen ja laittaa uudet modit siihen.
:mustanaamio:
 
Phantom Liberty läpäisty. How To Beatin mukaan 100% läpäisyyn menee 31h, itellä meni noin 65h. Tuli ainakin koluttua kaikki nurkat läpi!

Hyvä lisäosa kyllä ja hyvä uusi kartta vaikka sinne olisi kyllä helposti lisääkin tekemistä saanut laitettua. Tarina ei ollut ehkä rakenteeltaan ihan täysin toimiva ja loppu tuli jotenkin nopeasti enkä oikein välittänyt viimeisen tehtävän pakollisesta mutta kuitenkin helposta survival horror -osiosta mutta kyllähän tuon uudelleenkin pelaisi.
 
Takaisin
Ylös Bottom