- Viestit
- 20122
Maine:
Ei taida olla animea tämä
Piirretty ku piirretty!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Maine:
Ei taida olla animea tämä
Maine:
Piirretty ku piirretty!!!!
Maine:
Mandelahommia tuo NGE Subilla. Vaikka muistan sieltä vaaa Sailor Moonin enkä Magic Knight Reyaerthiakaan, jonka mangan myöhemmin luin ja suosikkeihin nousi.Tiijättehän, kun eri kulttuureilla on aina joku "4 suurta klassikkoa", jotka ovat kyseisen kulttuurin arvostettuja peruskiviä. Mullapa on henkilökohtaisesti kolme suurta animea, joita olen katsellut teinistä saakka uudelleen ja uudelleen, jotka ovat vaikuttaneet suuresti mieltymyksiini viihteessä ja kulttuurissa. Sarjoja yhdistävät päähenkilöiden mielialahäiriöt ja syrjäytyminen sekä huikeat soundtrackit.
1. Neon Genesis Evangelionia on nykyään ehkä jopa tylsä hehkuttaa, mutta kylläpä tuo 2000-luvun esityskierros Subtv:llä vaikutti nuoren miehen kulttuurimieltymyksiin. Parhaissa popkulttuuriteoksissa on kolme ulottuvuutta: ne viihdyttävät, saavat ajattelemaan syviä ja ovat taiteellisesti korkeatasoisia. Mielestäni kaikki kriteerit täyttyvät NGE:ssä.
2. Serial Experiments Lain kyberpunk-animessa nuori Lain uppoaa syvemmälle tietokoneiden ja tietoverkkojen maailmaan. Homma on kunnon häröilyä rajatieteineen ja internet-jumaluuksineen.
3. Welcome to the NHK kertoo taas hikikomori-tason syrjäytymisestä. Misaki-neiti koettaa pelastaa päähenkilö Satoun, ja saattaa tämän takaisin elämään. Satou sens kun märehtii omaa olemistaan, ja eri jaksoissa selaa pornoa, pelaa nettipelejä ja liittyy netin itsemurharyhmään.
Mitkä ovat muiden vastaavia sarjoja, jotka ovat iskeneet astetta syvemmin?
Maine:
Maine:
Maine:
Maine:
En jaksa odottaa huomiseen kirjoittaakseni tän viestin, muuten voisin sanoa että päivälleen vuotta myöhemmin sain tämän eepoksen päätökseen. Olihan se aika järkäle. Periaatteessa ansaitsee maineensa ihan vaan massiivisuutensa vuoksi, mut oli kyl täynnä isoja linjoja, hyviä hahmoja, odottamattomia käänteitä ja upeaa musiikkia. Piristävästi animeille tyypilliset melodraama ja koomisen ylivoimakkaat pahikset loistivat poissaolollaan. Suosittelen kyl jokaiselle animen ystävälle, paitsi siinä tapauksessa että tunnustautuu älykääpiöksi. Sarja ei ole vaikeaselkoinen tai puiseva, ja mun ennakkokäsitys siitä, että kyseessä olis jonkinlainen animemedian Alastalon Salissa, oli täysin väärä. Silkka pituus tosin välillä uuvutti, ja tarinan eri osioiden välillä oli väistämättä eroja siinä, kuinka vahvasti ne vangitsivat klikkaamaan "vielä yhden jakson".Mut iso peukku LotGH:ille! Pitäis tarttua siihen itsekin. Toi jaksomäärä on vaan niin älytön että lannistaa vaikkei missään lauantaiaamun shounenlukemissa mennäkään.
Maine:
Bubblegum Crisis ja Violence Jackin vanhat OVA:t ehkä omat eniten loopatut. Ghost In The Shelliäkin parempaa Cyperpunkkia Purkkakriisissä ja väkivallalla mässäilyä postapokalypsissa tuo väkivaltajaakko. Musiikit näissä ne itelle tärkeintä melkeinpä.
Maine:
Nytku muistelen ni tämä saatto tosiaan nousta esille jo aikoinaan, mutta kun OVA-kokoelman löysin Pienestä Leffakaupasta kynppiluvun jälkipuoliskolla, olin ehkä unohtanu ku uusi tuttavuus oli olevinaan.Nyt on kysyttävä: et sattumoisin tutustunut Violence Jackiin minun suosituksestani? Kehuin sitä vuosia takaperin ahkerasti tietyille piireille, ja se on aina ollut mielestäni väkivaltaisen, pornahtavan ja asennevammaisen roska-animen paras teos.
Maine:
Tuli eilen katsottua loppuun Ghost Stories ja ensimmäistä kertaa sitten Death Noten, josta animenkatseluni alkoi kauan sitten, englanniksi.
Wikipedia it, bro
Alkujaan pliisusta sarjasta tehtiin enkkudubbikäsittelyssä epäkorrekti farssisirkus, ja ääninäyttelijät saivat käytännössä improvisoida hahmoilleen pientä "maustetta". Päähenkilö on uudelle paikkakunnalle muuttava tyttö nimeltä Satsuki "Principals always look like lesbians... MOM!?", ja mukana seikkailevat pervoileva shonen-boi Hajime "I'm too young to die, the only person I've had sex with is my babysitter!" kiintiönörtti Leo, josta tehtiin samalla juutalainen "And while I'm apologizing, I'm sorry for this erection I got." Momoko, josta tehtiin dubissa kiihkokristitty "Let's sing! Jesus loves me- COME ON YOU KNOW THE WORDS!" sekä Satsukin pikkuveli Keiichiro, josta tehtiin dubissa vammainen "[Itkuista mölinää]".
Voi sanoa että dubbi on aikansa tuote, ei tällaista enää tehtäisi. Siinä kun päähenkilöposse etsii taksin takapenkiltä kummittelevan tytön vanhaa sormusta ja Hajime toteaa "What do you think you're gonna find back there, a spare turban?" tietää että nämä loiston päivät eivät enää palaa. 10/10.
Maine:
Maine:
Maine:
90% LotGH:in musiikista on kyllä sellasta joita on Williams itse kopioinut eikä toisin päinLegend Of The Galactic Heroes näköjään onkin jo mainittu täällä, itsehän opin sarjan olemassa olosta pari viikkoa sitten ja ottaessani siitä selvää alkoi vaikuttamaan erittäin vahvasti sarjalta joka pitää nähdä.
Äsken tossa vilaisin pari klippiä ja välittömästi huomasin John Williamsin Star Wars -sävellyksiä kopioivaa musiikkia eräässä kohtauksessa, ja sehän vaan nostaa mielenkiintoa.
Jos on aikaa niin huomenna varmaan kattelen ton ekan leffan/pilottijakson sarjasta.
Maine:
Maine:
Maine:
Maine:
Maine:
Maine:
Maine: