Ei se ole niinkään laitteesta kiinni vaan pelien designista ylipäätään, eli about vuodet 1984 tai joskus 1983 olis mihin vedän rajan. Tota varhaisemmissa peleissä monesti tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman paljon pisteitä eikä välttämättä ole oikein mitään keinoa pelata peliä varsinaisesti läpi.
Famicominkin kohdalla jos katotaan niitä 1983 vuoden pelejä ni nähdään just se vanha pelidesign ja 1983 tai 1984 vuoden pelejä ei kyllä kiinnostais pelata. Noin muuten laiterajat menee siellä Famicom, SMC-777, PC-8801, Sharp X1, Sega SG-1000/SC-3000, MSX1 linjalla, mutta noidenkin kohdalla niitä 1983 tai 1984 vuoden pelejä ei oikein kiinnostais, noin vuodesta 1985 alkaa sitten olla sellaisia pelejä jotka eivät ole enää ihan niin alkeellisia.
Monesti sitten tulee sellainen olo että pelaa vähän aikaa jotain ja sitten seuraavaan, esim väsäsin SC-3000:lle sen 8 pelin cartin ja laajensin sen vielä sisältämään 16 peliä, niin niistäkin puolet on sellaisia että kyllähän niitä kokeili itsekseen, mutta kokoajan oli sellainen olo että ennemmin heittäis koneen reppuun, ja sit vois kaverin kanssa vähän tesmiä niitä ja keskustella siitä mitä missäkin on saatu aikaiseks tai mitä ei ole saatu.
Ei oikein toimi yksinpelattavana sellaiset 80 luvun ihan alkupään pelidesignin pelit